Имало единични случаи на наличие на алкохол в кръвта на шофьорите на градския транспорт в Бургас | ||||||
| ||||||
"Дава му се почивката, за да не се пуска на работа в това състояние", каза инж. Драгнев. Той допълни, че на всеки шест месеца се правят годишни технически прегледи на автобусите на градския транспорт в ДАИ. Всеки ден преди излизане на работа се проверяват спирачките и светлините от дежурния механик. Всяка сутрин се проверява и годността на водача за здравословното му състояние и за евентуална употреба на алокохол. Заводът производител на автобусите е дал допълнително изисквания да се правят прегледи и техническо обслужване на всеки 30 хил.км на автобуса. Отделно от това всеки месец допълнително се прави оглед на автобуса както за сигурността, така и за годността на отоплението. За по-старите автобуси на всеки 2500-3000 км се прави допълнителна проверка най-вече на спирачната и кормилната система. "На практика доста често се получава да се проверяват автобусите дали са в годно за работа състояние", каза още инж. Драгнев. Във вътрешноградския транспорт на Бургас няма стари автобуси или тролейбуси, съобщава радио "Фокус". 67 от автобусите, които се движат в града, са на две години от пускането им в експлоатация. Тролеите са на по-малко от година. Има 7 автобуса, които са на 6 години. По междуселищните линии пътуват стари автобуси, които са на 10-15 години. Разписанието на вътрешноградския транспорт се спазва. В час пик автобусите се движат от порядъка на 4-5 мин. Средната възраст на шофьорите е около 40 години. Няма да има промяна в цената на градския и междуселищния транспорт. |