Българите в чужбина ще могат да подновяват лични документи по електронен път
Автор: Екип Burgas24.bg 11:20 / 30.12.2015Коментари ()748
©
Правителството одобри промени в два подзаконови нормативни акта - Правилника за издаване на българските лични документи и Тарифа №3 за таксите, които се събират за консулско обслужване в системата на Министерството на външните работи по Закона за държавните такси. Измененията и допълненията се правят във връзка с въвеждането на електронни услуги за издаване на лични документи за българските граждани, живеещи в чужбина.

МВнР приключва работата си по изпълнение на проект за внедряване на електронни услуги "Е-консулски услуги", който се финансира по Оперативна програма "Административен капацитет" 2007-2013 г. След реализирането на проекта българските граждани, живеещи в чужбина, ще могат да подават заявления за подновяване на паспорта и личната си карта по електронен път, чрез онлайн форма, която ще намерят на страницата на министерството. 

Условието за това е да притежават квалифициран електронен подпис, да имат вече издаден български личен документ в последните 59 месеца преди подаването на заявлението и да са им били снети необходимите биометрични данни. Заплащането на заявените услуги също ще става по електронен път.

Допълнително в Тарифа №3 се предвижда и отмяна на текст, касаещ услуга, която вече не се извършва, а именно - подновяване валидността на паспорт.


Още новини от Национални новини:

https://www.burgas24.bg/novini/Bylgaria/Bulgarite-v-chuzhbina-shte-mogat-da-podnovyavat-lichni-dokumenti-po-elektronen-put-607252
Copyright © Burgas24.bg. Всички права запазени.