Това е най-скъпата картина, която притежаваме като държава | ||||||
| ||||||
Те са дело на Франц фон Щук и се пазят в музея "Вила Щук" в Мюнхен, Германия. Застрахователната им оценка е точно 7 537 000 евро, заради което Министерският съвет прие решение за осигуряване на държавна гаранция за временна експозиция. Наследство Откриването на изложбата ще бъде на 15 април, а почитателите на изобразителното изкуство ще могат да им се насладят до 13 октомври 2024 г. В експозицията ще бъдат представени 12 платна, сред които са и най-известните произведения на художника: "Пазителят на рая" и "Грях". Картините са създадени в края на XIX и първата четвърт на ХХ век. Те са част от германското културно наследство и са държавна собственост. Съхраняват се във "Вила Щук“ при строги мерки за сигурност. Франц фон Щук е световноизвестен германски художник символист, привърженик на естетиката на символизма и експресионизма, един от водещите художници на сецесиона в Мюнхен и професор в академията там. Луцифер Националната галерия притежава картината "Луцифер" (1980 г.), която е една от най-знаковите творби на Франц фон Щук. Това е и най-скъпата картина, която притежаваме като държава. Тя участва в множество международни изложби от 1972 г. до момента. През 2020 г. на фестивала за документално кино, посветено на изкуството, Master of Art българските зрители видяха филма "Луцифер“ на Мария Николова за картината, която в момента се оценява на 30 милиона долара. Обмен Изложбата "Франц фон Щук" е част от активните усилия, които полага националната галерия, за да развива сътрудничеството си с други галерии и значително да увеличава обмена в областта на визуалните изкуства, пише в мотивите към решението. Сред задълженията на галерията са да издирва, събира, документира, съхранява, изучава и популяризира културни ценности в областта на българското и чуждестранното визуално изкуство с познавателна, образователна, научна и естетическа цел. От Министерския съвет уточняват, че осигуряването на държавна гаранция за експонатите е общоприета европейска практика, която позволява на гостуващите изложби да не правят големи разходи, а да имат стимул да развиват двустранно сътрудничество с държавите домакини, пише "Телеграф". |