Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
80% от автобусите у нас са потенциални убийци на пътя
Автор: Екип Burgas24.bg 09:25 / 16.01.2014Коментари (14)1161
© Burgas24.bg
Снимка Архив
Автобусите,в които се возим по градските и междуградските линии, са на средна възраст 30 г., а някои са и по-стари. Статистиката на КАТ сочи, че у нас в момента се движат около 20 хил. рейса, като 80% от тях са сериозно амортизирани и са потенциални убийци на пътя.

"В последните години возила не са купувани изобщо", уточни Галя Топалова, председател на УС на Националното сдружение на автобусните превозвачи (НСАПБ). Според нея причината е, че никой не може да си позволи инвестицията, защото няма как да си я възвърне.

"Сега пътниците са недоволни, а преди 5 години не беше така", коментира Ивайло Константинов, член на УС на НСАПБ. Той е категоричен, че пазарната среда е изкривена и от това страдат както пътниците, така и фирмите от бранша.

Заради сивия сектор, свръхконкуренцията и намаляващия брой пътници фирмите не могат да инвестират в обновяване на автопарка. Затова превозвачите искат да кандидатстват за 500 млн. евро по ОП "Конкурентоспособност" (ОПК), за да се обнови автопаркът, обясни Галя Топалова, Такава възможност в периода 2007-2013 г. нямаше. По думите на Топалова транспортният министър Данаил Папазов е поел ангажимент да инициира срещи и преговори с ръководителите на програмата, за да бъдат допуснати до финансиране. Зам.-министърът на икономиката Юнал Тасим заяви, че ако се аргументират могат да получат финансиране.

"Основната цел на програмата е повишаване на конкурентоспособността, а транспортът е малко встрани от тази идея, но сме готови да преговаряме", обясни още Тасим. И допълни, че това е една възможност за усвояване на средствата по програмата. Представителите на сдружението съобщиха, че вече имат готова финансова обосновка за искането си. Средно около 200 хил. евро струва един автобус за междуградски превоз. А тези, които се използват в градския транспорт, достигат и до 300 хил. евро.

От срещата на превозвачите с транспортния министър стана ясно, че средствата от намаленията не могат да бъдат възстановени, защото пари в бюджета не са предвидени.

За този въпрос отговаря министърът на финансите Петър Чобанов. Топалова посочи още, че и по тази тема ще получат съдействие от транспортния министър Папазов.

Превозвачите губят годишно близо 500 млн. лв. от отстъпките за ученици, студенти, инвалиди и държавни служители, сочат изчисленията на бранша. Около 25 на сто от всички пътници ползват намаления или пътуват без изобщо да плащат билет.

След проведените разговори между превозвачите и министерството на транспорта са договорени поредица от срещи за решаването на проблемите в сектора. "Говорят се много положителни неща, от които ако 10% се случат, ще има добри резултати", коментира Константинов. Според него обаче само спирането не нерегламентираните превози няма да е достатъчно. "Браншът е в пълна невъзможност да работи", обясни още той и добави, че в сдружението членуват 80% от фирмите, в които работят 30 хил. души.

Източник: в. "Монитор"









Зареждане! Моля, изчакайте ...
-1
 
 
то да се зачудиш как въобще автобусите още вървят а не са се рзпаднал и
0
 
 
Потенциалния убиец стои зад волана. Шофьор, който съзнателно управлява технически неизправно МПС, ППС или др. е потенциален убиец.
+1
 
 
трябва да се ограничат всички които пътуват с намаление или безплатно, ученици , инвалиди и особено пенсионери, в определени дни или часове да са задължени да си плащат билета! Дъщеря ми ползва ученическо намаление САМО от понеделник (ако не е банк холидей) до петък и то ако е с униформата, ваканциите не може. Пенсионери и други в часовете пик да си плащат пълната цена, не може автобуса претъпкан с хора , които отиват на работа или се връщат след цял ден блъскане у някоя фирма да се чудят как да се сместят иу ето и песионера баш тогава решил да прекоси целият град , да смени 4-5 автобуса щото видишли комшията пред блока му казал, че хляба там на другия край на града бил по-евтин с 10ст. и на всичко отгоре те гледа на криво щото не му освобождаваш мястото си да седне! Трябва да има някаква регулация!
Aнонимен
на 16.01.2014 г.
0
 
 
Ако общините или държавата иска да има отстъпки за пенсионери и учащи, да плати техните карти!Всичко струва пари!Да въведе дигитални сервизни книжки за автобусите и товарните автомобили, за да следи провеждането на техническите обслужвания и ремонтите?ИААА-София да няма право да иска документи които са издадени от тях или се намират при тях!Да намалят документацията и ненужните причини за глоби,защото са схема за корупция? Колко корумпирани шефове и други служители още трябва да сменят, за да променят Закон за автомобилните превози и ЗДвП?Трябва да улеснят транспортните фирми в кредитирането за закупуване на нови автобуси и товарни автомобили, да създадат организация за тяхното техническо обслужване!
0
 
 
В нашата държава въобще има ли нещо дето да не ни убива потенциално
Коментарите са на публикуващите ги. Burgas24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Бум на коклюш в България
Парламентарни избори 2024
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Лято 2024
49-ото Народно събрание
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Бургас и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@burgas24.bg

За реклама:
Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Бургазлии във facebook
RSS за новините
Статистика: