А1 с "кърваво" писмо: Увеличението на цените е неизбежно!

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (6)
11:37 / 30.12.2021
1839
Позиция на "А1 България" по повод изявление на министъра на икономиката и индустрията:

"На първо място бихме искали да изразим нашата изненада и съжаление, че се налага да общуваме с министъра на икономиката и индустрията чрез социалните мрежи вместо в пряк и разумен диалог, каквото намерение изразихме още от самото начало на комуникационната кампания за индексиране на цените на част от предоставяните от нас услуги.

За момента можем да потвърдим, че "А1 България" вчера получи заповед, издадена от Комисията за защита на потребителите, с която на основание на Закона за защита на потребителите оспорва избрания от нас начин за индексация на цените. Важно е да се отбележи, че заповедта не забранява индексацията по принцип, а означава, че не се приема планът на компанията да извърши индексацията на една стъпка, вместо на две, като я отложи максимално във времето.

Това означава, че никой не оспорва правото ни да индексираме. Тази възможност е залегнала в договорните ни отношения от много години и никога досега не сме я ползвали. Имахме правната възможност да индексираме и миналата година, както и в началото на тази, но не го направихме. До последно се опитвахме да поемем удара от инфлацията и да не повишаваме цените си, но в дългосрочен план това вече е невъзможно, затова увеличението е неизбежно, макар и в минимален размер.

В последните две години на пандемия доказахме, че нашите услуги са ключови за нормалното протичане на обществения и икономически живот. България беше една от страните, в които потребителите не усетиха претоварването на мрежите за разлика от редица европейски държави и ние осигурихме свързаността, необходима за нормалното функциониране на гражданите, институциите и бизнеса.

В този смисъл за нас сериозният политически отпор, който срещаме, е продиктуван от популизъм, а не от най-добрия интерес на потребителите. Инфлацията в страната е факт и тя се отразява негативно върху всички сектори на икономиката с ръста на цените на горивата и електроенергията и стоките от първа необходимост. За съжаление вместо да се фокусира върху истинските икономически проблеми, Министерството на икономиката и индустрията търси лесни начини за отвличане на вниманието, като атакува една от индустриите, която открито и прозрачно комуникира с клиентите си предстоящи промени на цени.

Ролята на държавата и в частност на Министерството на икономиката и индустрията е да намери най-добрия баланс между нуждите на бизнеса и тези на крайните потребители. Инфлацията и растящите цени поставят фирмите пред сериозни предизвикателства да продължат да работят нормално в полза на клиентите и обществото. За съжаление комуникацията не се провежда с цел намиране на взаимноизгодно решение, а чрез натиск и непазарни послания, което за нас е напълно неприемливо. Готови сме да съдействаме на Министерството на икономиката и индустрията да работи по осветляването и разрешаването на истинските проблеми на нашата индустрия като пиратството на авторски ТВ права, избягване заплащане на ДДС и други данъци, ползване на незаконни фиксирани мрежи.

"А1 България" е част от A1 Group, която е водещ доставчик на телекомуникационни услуги и дигитални решения в Централна и Източна Европа, с над 25 млн. клиенти в седем страни и почти 18 000 служители, от които близо 3 600 работят в България. Като един от най-големите работодатели и данъкоплатци, компанията винаги спазва изискванията на местното законодателство и води прозрачен диалог с отговорните институции.

Всяка намеса на държавните институции в процеса на свободно предлагане на стоки и услуги трябва да бъде в съответствие с пазарните принципи и действащото законодателство и ние ще отстояваме позицията си по всички предвидени от закона начини и в най-добрия интерес на нашите клиенти".

Виж коментарите (6)

Още по темата (70):
18.04.2024 ЕС обмисля обединяване на телекомуникационните оператори 
25.03.2024 Ето кога ще имаме право да се откажем от мобилни услуги без плащане на неустойки
19.03.2024 "Ние, потребителите": КЗП не изигра картите по най-добрия за нас начин в казуса с  телекомите 
19.03.2024 Важно! Прекратяваме договора си с мобилния оператор при увеличаване на таксата и не му дължим неустойка
18.03.2024 Договорите на телекомите ще гарантират повече баланс и реципрочност за потребителите
20.02.2024 А1 обяви новите тарифи и предложи компенсации
Още новини от Национални новини:
Обявиха прогнозата за времето за следващите дни, по-добре не приб...
Рибари хванаха шаран шампион за Гинес
Отиде си народен представител и бивш евродепутат
Въоръжете се с търпение: Интензивен остава трафикът на някои от г...
Коалицията "БСП за България" регистрира листата си в Бургас
Ето как методът на пазаруване 6 към 1 работи за Вас


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).