Брошури и промоции? Хранителни магазини хванати в крачка

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
11:00 / 01.04.2023
1665
Магазини за хранителни стоки опитват да се оправдаят със съобщения, че няма да могат да доставят промоционални стоки поради "непредвидени обстоятелства“ или "технически“ и "печатни“ грешки в актуалните си рекламни брошури.

Това е най-новата нелоялна практика, забелязана от онлайн платформата "Ние, потребителите“. 

Схемата работи така:

Търговецът отпечатва брошурите за новия период и ги разпространява по обичайно ползваните от него канали. След като са достигнали до N на брой потребители, които въз основа на тях и бюджета си правят планове за седмичното пазаруване, в средата на периода на валидност на офертата дружеството публикува съобщения, че рекламираните намалени продукти няма да бъдат предлагани на клиентите, ще бъдат налични на по-високи от обявените цени или директно се предлагат по-скъпи алтернативни артикули. 

Някои от тези продукти са свързани с актуални събития от българския календар и наближаващи празници, какъвто е последният пример - различни разфасовки на агнешко месо, за които се съобщава, че няма да бъдат предлагани поради непредвидени обстоятелства. 

В други случаи става дума за едни от най-търсените продукти - кисело мляко, яйца и пр., като търговецът предлага алтернативни на обявените в брошурата артикули в не толкова бюджетни разфасовки, което води до оскъпяване на продукта за потребителите, или от друг производител. Например, вместо опаковка от 15 бр. яйца размер L за 6,49 лв., 10 бр. от същия размер за 4,69 лв. или кисело мляко 3,6% вместо 500 гр. за 1,19 лв., 400 гр. за 1,09 лв. 

Понякога "техническа грешка“ се посочва като причина за обявени значително по-високи цени от тези, на които даденият продукт може да бъде закупен в магазина. 

"Без значение дали е с или без умисъл, това действие представлява недобросъвестно и непрофесионално поведение от страна на търговците. Как те ще гарантират, че с няколко публикации в медии ще покрият същата аудитория, която са покрили с брошурата, разпространявана в търговските обекти, пощенските кутии и онлайн, вкл. и при излъчени реклами в електронните медии. Още повече, че към момента на изпращане на съобщението до медиите брошурата без редакции продължава да стои в онлайн пространството, на сайта на търговеца и в е-картата за ползване на отстъпки“, обясняват експертите от "Ние, потребителите“.

Тъй като се наблюдава повторяемост, този подход се превръща в практика. 

Единственият начин потребителите да противодействат е да си правят предварителен списък, да обръщат внимание на вида, грамажите и маркирането на касата на всеки от продуктите и да се въздържат от непланирани покупки.

Виж коментарите (0)

Още по темата (321):
06.05.2024 Череши в България - до 25 лева, а в Лондон - 377 лева!
03.05.2024 Инфлацията у нас с процент над средната за Европа
03.05.2024 Хампарцумян: Най-важната предпоставка за ръста на инфлацията е това, че догонваме европейския пазар
02.05.2024 Финансист: На повърхността изглежда много добра мярка, но само там
28.04.2024 Студентски стол стана хит: Салата за 1,50 и основно за 3 лв.
26.04.2024 Пенсионерка видя череши за 50 лв. килограма: Какво да ги гледам, аз нямам толкова пари да си купя!
Още новини от Национални новини:
Въоръжете се с търпение: Интензивен остава трафикът на някои от г...
Коалицията "БСП за България" регистрира листата си в Бургас
Ето как методът на пазаруване 6 към 1 работи за Вас
Интензивен трафик и по пътя София - Варна
Специалисти от "Мама и аз": Президентът Радев е в дълбоко вътрешн...
Как да ядем правилно стриди?


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).