
ЗАРЕЖДАНЕ...
Директор: За четвъртокласниците и десетокласниците НВО няма голям смисъл и води само до стресови ситуации | ||||||
| ||||||
По думите му националното външно оценяване за четвърти клас би трябвало да бъде премахнато в национален формат. Причината за този извод според него е, че много директорите от учителите не виждат ефективният смисъл от тази стресова ситуация за четвъртокласниците от една страна, а от друга страна "няма направен точен анализ, който да доведе до промените в учебните планове и в учебните програми, така че самите ученици да виждат смисъла от провеждането на националното външно оценяване. До голяма степен това се отнася по същия начин и за националното външно оценяване в десети клас.“ Изпита за седмокласниците според Стаматов вече е износил своя смисъл и според него националното външно оценяване в седми клас трябва да бъде "един съвременен, дигитален обобщен изпит, който включва в себе си не само български и математика, но и всичко, което е в посоката СТЕМ, за да няма дефицит на знанията в седмокласниците, а да се очаква от тях в гимназиален етап да насочат своето внимание и знание в СТЕМ дисциплините, за които много стабилно говорим пред последните години.“ Националното външно оценяване е на такова ниво, че това, което учи ученикът старателно последователно през годините, това се дава на националното външно оценяване. И той би могъл да покаже своите знания и резултати, каза още Стаматов и допълни, че когато ученикът е много старателен, няма проблем с мотивацията в семейната среда, няма нужда и от частните уроци. Те са полезни за тези ученици, които имат пропуски в знанията поради различни причини. Според него националното външно оценяване трябва да бъде един съвременен изпит, в който да има въпроси по всички предмети, без да има насоченост на зазубрянето и на възпроизвеждането на знанията, така, както се прави в европейските страни и по модела на ПИЗА, посочи директорът на столичното 119 СУ. "Въпросите да бъдат с изцяло прагматично насочено съдържание, без да има нужда от назубряне на теореми и аксиоми, или някакви точни изречения, така че да се вижда истинският смисъл от това, което ученика представя. А ако се направи в дигитална среда, в реално време използване на дигиталните средства, то това би било наистина една много добра стъпка напред.“ Стаматов е категоричен, че трябва да има сериозно дебатиране в обществото относно дигиталния подход в националното външно оценяване, каквито въпроси и анонси се чуват и от министъра на образованието и науката. |
тел.: 0886 49 49 24
novini@burgas24.bg