Добрите цени привличат българите да пазаруват онлайн

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
17:22 / 12.10.2015
695
По-добрите цени привличат повечето българи да пазаруват онлайн.

Именно те и по-добрите оферти са нещата, които 72,4% от анкетираните в ново проучване на MasterCard посочват, че биха ги стимулирали да пазаруват онлайн. Проучването е проведено сред 1000 активни картодържатели в страната, съобщават от компанията.

Именно цената е водещата причина участниците в проучването да пазаруват онлайн. 58,3% твърдят, че предпочитат електронното пазаруване заради по-добрите цени и сделки. На второ място остава по-големият избор на стоки от този в нормалните магазини. Този отговор са дали 16,4% от анкетираните.

Най-запалените потребители на сайтове за групово пазаруване са представители на две основни демографски групи, които са ориентирани към цената. Става дума за хората между 18 и 24 години, както и за възрастните, които са над 64-годишна възраст. 27% и 25% от тях съответно посочват, че пазаруват от подобни платформи.

Проучването показва още, че 35% от запитаните споделят, че пазаруват онлайн по няколко пъти месечно или по-често. При сравняване на демографските данни се вижда, че най-честите клиенти на онлайн магазините са от възрастовата група 25-34 години. 39 на сто от тях твърдят, че пазаруват онлайн по няколко пъти на месец или по-често. Втори са 35-44-годишните, като 31% от тях твърдят същото за честотата на пазаруване.

Общите данни за честотата на пазаруване при по-високата възрастова група показват, че 71% от тях пазаруват онлайн най-малко веднъж годишно. При тях е най-висок процентът на употреба на кредитна карта за онлайн пазаруване (37,8%), а средната за България е 29,4%.

"Според изследването MasterIndex по-голямата част от картодържателите в България (57%) смятат, че е безопасно да се извършват онлайн плащания. Най-голямата група от хора, според която онлайн пазаруването е безопасно, са младите картодържатели (18-34 години). За много от българските потребители, които пазаруват онлайн, е много важно търговецът да е надежден (68%)", коментира Артур Туремка, изпълнителен директор на MasterCard за региона на Балканите.

Хората до 34-годишна възраст предпочитат да пазаруват онлайн предимно дрехи и други модни стоки (около 10% повече от средното за страната), 35-44-годишните потребители харчат повече средства онлайн за плащане на сметки за комунални услуги (4% от средното за страната).
Резултатите от MasterIndex доказват, че на българския пазар има голям потенциал за приемане на иновативни услуги като мобилни плащания, посочват още от MasterCard. Според компанията картодържателите в България са заинтересовани от приемането на безконтактни и мобилни плащания. 66 на сто от тях посочват, че биха правили мобилни разплащания, ако имат такава възможност. 92% от респондентите пък биха желали да плащат безконтактно.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Вижте първи кадри на колата-убиец от Варна
Песен на Българското училище "Иван Вазов" в Париж се цели в рекор...
Галя Кондева за частната детска болница: Спрямо мен не е упражняв...
След тежкия инцидент във Варна: Пробите за алкохол и наркотици на...
Кандидатите от ГЕРБ-СДС в Кочериново: За нас е важно всяко едно н...
Енергийният министър: Няма да има съществено поскъпване на цената...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).