ЕЦТП назова шокираща сума за ремонтирания участък на АМ "Тракия"

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (2)
11:05 / 14.08.2021
2391
Позиция на Европейския център за транспортни политики (ЕЦТП):

Общо 2 милиона лева, т.е. 50 000 лева на километър, струва пътната маркировка по новоремонтирания 40-километров участък на АМ "Тракия", за част от която стана ясно, че не отговаря на стандартите.

Европейският център за транспортни политики (ЕЦТП) нееднократно извърши изследвания, включително в присъствието на представители на АПИ и Института по пътища и мостове, за качеството на маркировката и доказа, че на места тя не покрива стандартите, приети в Република България и в ЕС. 

На пресконференция министър Виолета Комитова обяви, че единственият проблем, който Министерството на регионалното развитие и благоустройството открива по отношение на извършените строително-ремонтни дейности, е липсата на достатъчно пари в бюджета. Това изявление обаче буди недоумение и може да се приеме за неистина, защото според данни, поискани и получени от ЕЦТП по ЗДОД, става ясно, че са използвани и други некачествени материали, освен за маркировката. 

Всъщност ние от ЕЦТП нееднократно призовавахме министър Комитова на среща, включително на терен, за да покажем данни за качеството, но и за това, че цената на положената маркировка е завишена с 30%, но такава се отказва и до днес.

Сред идентифицираните други недостатъци на въпросния участък са неотговарящи на стандартите и некачествени елементи, част от обезопасителните системи за пътища. Например терминалите, част от еластичните огради, които струват над 11 хил. лв. без ДДС, са с поставени на тях елементи, които не покриват националните изисквания. 

Любопитно е също, че във времето могат да се открият факти и публикации, показващи връзка между членове на т.нар. независим контрол, осъществяван от АПИ и МРРБ, с фирми, изпълнители на ремонта на АМ "Тракия". Интересно е дали министър Комитова е знаела за това, както и дали това би могло да има отнощшение към отказа й да се запознае с алтернативни и независими изследвания. 

И още - от какво произлиза противоречието, че преди два месеца МРРБ твърдеше, че ремонтът е некачествен, а сега го приема за качествен?

Напомняме, че пътната безопасност касае абсолютно всички, без значение дали са политици или не, но отговорността за действия и бездействия при изразходването на публични средства е на политиците.

Виж коментарите (2)

Още по темата (490):
26.04.2024 Ремонтът свърши: Възстановиха движението по АМ "Тракия" в посока Бургас
06.04.2024 АПИ обясни защо не трябва да шофираме в аварийната лента
17.02.2024 Ограничават движението при 349-и км в платното за Бургас на АМ "Тракия"
19.09.2023 Министър Цеков: Магистрала "Хемус" се строи от 50 години, трябва още една лента на АМ "Тракия"
05.07.2023 90 км/ч не е подходяща скорост за магистрала, след изпреварване се прибирайте в дясна лента
28.06.2023 Драматична ситуация с шофьорка и детето й на АМ "Тракия", добре че там са били двама полицаи!
Още новини от Национални новини:
Специалистът по право Димитър Стоянов: "Аз съм Кирил Петков и не ...
Вижте всички оценени професионалисти в Бургас - Сигурно сте чули ...
Може ли резултатът за коклюш да се окаже фалшив?
Ето кога коклюшът може да бъде коварен
Изтеглиха номерата на машините, които ще бъдат удостоверени за съ...
Главчев: Имам доверие към всички министри в моя кабинет


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).