Експерт: Скоростта в кварталите трябва да бъде 30 км/ч

Автор: Диана Бикова
Коментари (12)
08:31 / 21.09.2023
593
Целта на цяла Европа и България е до 2050 година да успеем да направим така, че да няма нито един загинал по пътищата – това каза в интервю за Plovdiv24.bg д-р Николай Иванов, председател на УС на Българска браншова асоциация "Пътна безопасност“.

ББА ПБ организира в Пловдив Деветата национална конференция, посветена на превенцията срещу войната по пътищата. Темата на тазгодишното издание е "Визия 0 жертви от пътнотранспортни произшествия“.

"Последните 10-15 години политиците взеха трайно думата от научната общност, от експертите, в посока пътна безопасност, в посока инфраструктура. Може би постигат някакви краткотрайни политически цели, но като цяло обществото и всички ние губим от това. Крайно време е думата да имат експертите, научната общност“ – смята той.

На въпрос одобрява ли, решението да се отнемат автомобилите на пияни и дрогирани водачи, Иванов отговори: "Изненадан съм колко много хора спорят по темата добре ли е, или не е добре и се страхуват от това да им бъде отнет автомобилът, вместо да се страхуват от това, че в един миг могат да се превърнат в убийци, наливайки в себе си някакви субстанции“.

Приветства идеята за въвеждане на ограничение на скоростта на движение до 30 км/час. По-ниската скорост ще важи за жилищните райони, а по градските булеварди ще бъде 80, 70, 50 км/ч.

"Като влезеш в малкото кварталче, там, където има хора, има детски площадки, деца със скейтбордове и велосипеди, майки с колички и т.н. наистина трябва да бъде 30, защото това са нашите деца. Няколкото минутки, които ще загубиш в квартала, не трябва да са фатални за никого от нас“ – обясни Иванов.

Пътната мрежа в Пловдив е недостатъчна и не съответства на броя жители и посетители, коментира експертът, който е пловдивчанин. Изброява като проблеми недовършеният и тесен Околовръстен път, всичките входни артерии, липсата на градска железница. Смята, че Пловдив има нужда от кмет визионер, който с помощта на експерти, архитекти, градоустройственици да направят така, че да можем да живеем нормално.

Въвеждането на зони за достъп, по подобие на Лондон, е въпрос на градоустройствено решение, изследване на транспортните потоци, броя автомобили, броя живущи и т.н. Принципът винаги е такъв: центърът е най-скъп за паркиране, трябва да има доста пешеходни зони и свободни места, ако искаме да имаме туризъм и да привличаме все повече гости в нашия град, каза Иванов.

Конференция по традиция завършва със заключителен доклад, който се базира на изводите на експертите, препоръки и предложения за готови решения. По този начин ББА ПБ се опитва да бъде полезна на всички държавни и общински администрации.

Цялото интервю гледайте в прикаченото видео!

Този браузър не поддържа видео елемента.


Виж коментарите (12)

Още по темата (59):
28.04.2024 Справедливост след тежки катастрофи: Ще има ли по-бързо правосъдие за пияни и дрогирани шофьори?
15.04.2024 Адвокат: Голяма тъпотия е да ти вземат колата при шофиране пиян, а да не ти я конфискуват, ако убиеш човек на пътя
15.04.2024 Адвокат: Дори да променят Закона, отнетите автомобили на пияни и дрогирани няма да бъдат връщани
15.04.2024 Глоба ще замени конфискацията на автомобили?
12.04.2024 ВКС: Глобите и конфискуването на автомобил, когато не е собственост на извършителя на престъпление, са противоконституционни
05.04.2024 Пиян на мотика селянин от Зайчар реши да шофира в Бургас
Още новини от Национални новини:
Ето кой е загиналият при инцидента с Кирил Петков
Д-р Миндов: Почва като обикновена вирусна инфекция
Борисов попита защо правителството на Кирил Петков не е сменило р...
Експолицаят Караджов, осъден на доживотен затвор се е барикадирал...
Лоши новини за любителите на лова у нас
Кирил Петков с първи коментар след катастрофата


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).