
ЗАРЕЖДАНЕ...
Горан Благоев за "Добродетели и религии": Притеснявам, че с начина, по който се въвежда този предмет ще формират поредното поколение атеисти | ||||||
| ||||||
Според него предметът трябва да се нарича "Религии“ и в него да бъдат включени всички традиционни вероизповедания в българската държава – православие, ислям, католицизъм, евангелизъм, спецификите на арменската църква, еврейското вероизповедание. "В схемата, която е публикувана в концепцията за изучаване на предмета "Добродетели и религия“, основната връзка между добродетели, етика и религиите е по отношение на православието и исляма. Точно тук се пропуква много сериозно иначе добрата идея да учим децата на добро. Ние сме общество, което винаги се е славело със своята толерантност, а по този начин вкарваме ново разделение в обществото. В основата на притесненията сред част от родителите и обществото е, че с предмета "Християнство и ислям“ може да се получи индоктриниране, т.е. вкарване на религиозни идеи в българското, иначе светско образование“, обясни Благоев. Настройването на част от обществото срещу този предмет според него идва от невъзможността да се обясни нуждата от въвеждането му и начина, по който той ще бъде конструиран в учебните програми на българските училища. "Горе-долу като с еврото – слаба обяснителна кампания за смисъла и нуждата от въвеждането му на един масов език. Въвеждането на този предмет като редовен, макар и избираем, цели истерично да компенсира наистина големия упадък във възпитанието на българските ученици и общество. Само че това ще даде плодове минимум след 5 години. Този предмет може да даде базисни познания, но не възпитава във вяра. Вярата е личен избор. Според мен е много опасно заиграването на политиците с религията в България“, допълни Горан Благоев. Според него по-удачният вариант е да бъде въведен предмет "Религиознание“. "Това е много нужно съчетаване с другия учебен материал, особено по история и литература, тъй като в определени класове децата започват да учат активно средновековна история и литература. Те не могат да разберат тези неща, ако нямат елементарно познание по религия. Целта на българското училище е да дава познания, да формира определен вид логическо мислене и успоредно с това – добродетели в подрастващото поколение. Само че добродетелите се формират в ежедневния контакт с учителите, а не чрез специалния предмет“, коментира Благоев. |
Още по темата: | общо новини по темата: 12 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2 ] следващата страница |
тел.: 0886 49 49 24
novini@burgas24.bg