Измислиха как да спасят БДЖ

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (4)
08:49 / 08.04.2015
2901
Вчера в Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията беше представен проект на "Стратегия за развитие на железопътния транспорт" и "План за оздравяване и развитие на БДЖ за периода 2015 - 2022 г."

На представянето присъстваха министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, председателят на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения към Народното събрание, Гроздан Караджов, заместник-председателите на Комисията, Камен Костадинов и Петър Петров, и някои от нейните членове - Георги Свиленски, Станислав Иванов и Клавдия Ганчева, както и изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" ЕАД, Владимир Владимиров, генералният директор на НКЖИ, Милчо Ламбрев, и изпълнителният директор на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация", Веселин Василев.

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски изрази увереност, че с приемането на "Стратегията за развитие на железопътния транспорт" от Народното събрание и нейното изпълнение ще се върне доверието в националния железопътен превозвач.

Министър Московски коментира още, че единните и целенасочени действия на превозвача и инфраструктурния мениджър ще изпратят позитивен сигнал към всички партньори и с това ще се гарантира устойчивост на българския железопътен сектор.

"Изготвянето на проекта на стратегията показа, че вървим в правилната посока, защото документът е факт, благодарение на единомислието на състава на Комисията по транспорт в парламента", добави министър Ивайло Московски.

Изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" ЕАД, Владимир Владимиров каза, че това е план, който касае всички дейности в БДЖ и по време на дискусиите могат да бъдат добавени нови мерки или някои от тях да отпаднат. Владимиров поясни, че основните акценти в Плана за оздравяване и развитие на БДЖ са следните:

• Закупуване на нов подвижен състав. За целта е заложена минимална инвестиционна програма от 210 млн. лв. за следващите седем години, които са от капиталовия трансфер. С тях могат да бъдат закупени 15 нови електрически мотриси. Това е реалистичния сценарий, докато при един по-оптимистичен вариант инвестицията може да достигне до 430 млн. лв., което ще повиши чувствително качеството на услугата чрез закупуване на нов подвижен състав от 30 електрически мотриси и 16 шинобуса за обслужване на повече направления;

• Развитие на информационните системи, които са ключов фактор за бъдещото развитие на БДЖ;

• Погасяване на задълженията, което е изключително важно, за да има смисъл от реализирането на инвестиционната програма. За погасяване на задълженията са разработени няколко сценария, като същественото е, че в по-песимистичния сценарий, държавата ще трябва да подпомогне БДЖ с около 300 млн. лв. за този седемгодишен период. При по-оптимистичните сценарии, един от които включва и продажбата на "БДЖ - Товарни превози" ЕООД, сумата може да бъде намалена до 137 млн. лв;

• Продажба на неоперативни активи - сгради, локомотиви и вагони, които не се използват. В тази връзка се търсят варианти излишните активи да се превърнат в средства, които да послужат в инвестиционната програма и при погасяване на задълженията към кредиторите.

Проектът на "Стратегията за развитие на железопътния транспорт" и "Плана за оздравяване и развитие на БДЖ за периода 2015-2022 г." ще бъдат внесени утре в Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения в Народното събрание за по-детайлна дискусия върху отделните им елементи. 

Документът беше представен днес и пред социалните партньори, с цел тяхното запознаване. В рамките на месец, с всички заинтересовани страни ще се проведе обществено обсъждане по темата.

В случай, че "Плана за оздравяване и развитие на БДЖ" получи подкрепа, той ще бъде внесен за нотификация в Европейската комисия.


Виж коментарите (4)

Още по темата (231):
18.04.2024 Преминаваме към процедура по пряко договаряне за доставката на 35 влака
17.04.2024 БДЖ вдига цените на билетите, но ще пътуваме ли по-комфортно?
16.04.2024 Скорост от 160 км/ч и хигиена: Какво още обещават от БДЖ?
15.04.2024 Получихме две оферти за доставка на 35 електрически мотрисни влака
15.04.2024 БДЖ: Вдигаме драстично цените на билетите заради разходите ни
29.03.2024 Чудесни новини за БДЖ!
Още новини от Национални новини:
Цената на агнешкото: От 17 до 28 лева за килограм, но засега!
Утре: Теглят номерата на машините, които ще бъдат удостоверени за...
Архитектурният шедьовър на България, в който може да видите лика ...
Борисов категоричен: Преговори между ГЕРБ и ПП-ДБ може да има, но...
Има ли причина да се притесняваме за цените на горивата по празни...
Кой лъже за ваксините срещу коклюш?


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).