Кисело мляко с български произход лекувал коронавирус?

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (1)
08:48 / 07.05.2021
1171
Председателят на голяма южнокорейска компания за производство на млечни продукти подаде оставка във вторник, след като полицията започна разследване на твърдението, че тяхна млечна напитка е ефективно средство в борбата срещу новия коронавирус.

Хонг Уон-сик, председател на компанията Namyang Dairy Product, поднесе и публично извинение, но това изобщо не успокои гневните потребители, пише агенция Ройтерс. Преди това на форум, организиран в средата на април от Корейският институт за биомедицински изследвания, бяха представени резултатите от проучване на напитката "Булгарис“.

Ефект и срещу коронавирус?

"Ние сме първата фирма в страната, която установи, че ферментиралите млечни продукти ефективно предотвратяват не само инфлуенца, но и Ковид-19", обяви Парк Йон-су, ръководител на изследователския отдел на южнокорейската компания пред репортери.

По думите му, експериментите показали, че млякото "Bulgaris" обезврежда до 99,999% вируса H1N1 и до 77,8% от коронавируса. Тестовете обаче били проведени с клетъчни проби, взети от белодробна тъкан на маймуни, гласеше уточнението.

Съобщението доведе до ръст на продажбите на "Bulgaris". По информация на вестник "Korea Herald", на много места този продукт е свършил, а новината доведе до рязък скок на акциите на акциите на компанията-производител.

Междувременно южнокорейското Министерство на храните и лекарствата публикува изявление, в което се казва, че Namyang няма доказателства в подкрепа на твърдението си и обвини компанията за незаконно разпространение на подвеждаща информация.

Продуктът "Bulgaris“ съдържа бактериите лактобацилус булгарикус и лактобацилус ацидофилус в много по-голяма степен, отколкото някои други млечни продукти. Доказано пробиотичната млечнокисела бактерия (лактобацилус) се отразява благоприятно при вирусна инфекция и е много полезна за човешкото здраве.

Namyang Dairy пусна на пазара продукта "Bulgaris" през 1991 г. след успешна рекламна кампания за предимствата на киселото мляко, съдържащото Лактобацилус Булгарикус, чиято родина е България. Маркетинговата стратегия на южнокорейската компания тогава наложи представата за България като страна на дълголетници. Обяснението беше, че това се дължи именно на масовата консумация на кисело мляко.

Виж коментарите (1)

Още по темата (14361):
09.04.2024 Лекар: Една майка да откаже имунизация – това значи 4000 деца с възможност да се разболеят от коклюш
09.04.2024 Мангъров: Тези ваксини трябва да бъдат правени безусловно
08.04.2024 Проф. Ива Христова: Заболеваемостта от коклюш се повишава стремително
08.04.2024 Окончателно: Оправдаха Костадин Костадинов
08.04.2024 Д-р Бацелова: Това заболяване може да продължи седмици наред и крие риск от усложнения, не предприемайте самолечение!
08.04.2024 Костадинов се изправя пред съда
Още новини от Национални новини:
НСО с позиция срещу Денков: Охраната не му била отнемана, имал ос...
Проучване: ГЕРБ-СДС с над 9% преднина пред ПП-ДБ, ДПС се нарежда ...
Главчев с важна среща, разговаря с представители на Националния с...
Наш блогър сезира редица институции за схема за 250 млн. лв.
Ето как да проверите номера на избирателната си секция и мястото ...
Прокуратурата с първи коментар за обвинената във фалшификации Лен...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).