НАЗП алармира: Телеком изпраща на малолетни непоискани съобщения с нецензурно съдржание

Автор: Пламена Николова
Коментари (5)
09:25 / 31.05.2021
1191
13-годишно момче е получило от мобилен оператор 127 SMS-а с нецензурно сексуално съдържание само за час и пет минути срещу "скромната“ сума от 256 лв. За това разказва бащата на детето в жалба до Националната асоциация за защита на потребителите.

"На 13.12.2020 около 23.30 вечерта детето ми е атакувано с СМС-и от номер 144344, които са с нецензурно сексуално съдържание. В първия СМС имало съобщение, че са безплатни и могат да се спрат с изпращане на СМС с текст "STOP". След като детето ми изпраща СМС със STOP, до 1 часа сутринта на 14.12.2020 номерът му постоянно получавал от 144344 СМС-и с посоченото съдържание, които детето ми е изтривало. Общо е получило за 1 час и пет минути 127 (?!?) СМС-а от въпросните мошеници“, пише бащата на невръстното момче и допълва, че след това телефонът е бил блокиран поради "значително надвишен кредитен лимит“.

Тогава става известна още една нелоялна практика – мобилният оператор не е спазил уговорката в договора за кредитен лимит от 100 лв., не е изпратил предупредителни съобщения и е допуснал начисляването на сумата от 256 лв., като чак след това е блокирал изходящия трафик. В общите условия изрично се посочва, че при достигане на 75% и 90% кредитен лимит, абонатът получава СМС с предупреждение.

На телефона за клиенти в четири последователни разговора изнервеният родител е получил "разнопосочни, неясни и противоречиви обяснения за високата сметка“ - от "софтуерът на телекома реагира на превишен лимит в рамките на 24 часа " до "не носят отговорност за СМС-и от трети страни".

В опит да разнищи казуса, бащата установява и трето нарушение – телекомуникоционната компания не се е съобразила с изрично изразеното от него писмено искане въпросният телефонен номер да не бъде предоставян за целите на нейния маркетинг и на него да не се изпращат такива съобщения. Това е потвърдено с даденото от един от консултантите на телефона за клиенти обяснение относно изпратените непоискани съобщения, а именно, че мобилният оператор "осигурявал само ползване на мрежата към външна фирма, която използвала СМС-и от номер 144344“.

"Измислените обяснения на служители на телекома, че компанията им само предоставяла мрежата си на трета страна са умишлени и целенасочени лъжи, защото няма никакво логическо обяснение защо ако само се ползва мрежата на оператора, тарифирането се извършва към договор на клиент на този доставчик“, коментира потребителят и определя това като "порочна търговска практика“, "злоупотреба с лични данни“ и "форма на психически тормоз и насилие над едно малолетно дете!“.

"Изпратих до КЗП жалба, на която въпреки предоставените доказателства, ми отговориха формално, че "доводите на другата страна били, че от посочения номер били изпращани СМС-и" и направо се подиграха с един нормален гражданин. Няма кой да ме убеди, че чисто физически дори възрастен човек, в полунощ, ще успее да изпрати 127 СМС-а с текст към номер. Някои от СМС-ите са с интервал от 3-5 секунди. Личното ми мнение е, че въпросните "експерти" в КЗП са обвързани с телекома или директно са в тяхна услуга за такива злоупотреби.“, пише още бащата до НАЗП.

Виж коментарите (5)
Още новини от Национални новини:
НСО с позиция срещу Денков: Охраната не му била отнемана, имал ос...
Проучване: ГЕРБ-СДС с над 9% преднина пред ПП-ДБ, ДПС се нарежда ...
Главчев с важна среща, разговаря с представители на Националния с...
Наш блогър сезира редица институции за схема за 250 млн. лв.
Ето как да проверите номера на избирателната си секция и мястото ...
Прокуратурата с първи коментар за обвинената във фалшификации Лен...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).