"Ние, потребителите" съветват за какво да внимаваме покрай Черния петък

Автор: Харитина Агопян
Коментари (0)
16:36 / 17.11.2023
925
Габриела Руменова от "Ние, потребителите“ разкри за какво да внимаваме, когато пазаруваме на Черния петък, в предаването "Денят на Фокус“ по Радио "Фокус“. 

"Непосочването на старата цена на артикула и акцентирането само на промоционалната е административно нарушение, защото потребителят не може да се ориентира каква е реалната отстъпка“, посочи Руменова.

Срещат се нелоялни търговски практики, включително опит на търговците да ограничат законово уредените потребителски права. "Например когато пазаруваме онлайн, имаме право да се откажем от покупката в срок от 14 дни. Търговци се възползват от кампанията за намаление на Черния петък, за да кажат, че това правило отпада, докато тя тече. Това не е редно – правилото остава, независимо, че продуктът е закупен по време на промоция. Не отпада и правото да направите рекламация, ако стоката се окаже дефектна“, даде важни обяснения Габриела Руменова.

Търговецът може да поставя всякакви условия по време на Черния петък, но те трябва да бъдат в синхрон със закона. "Първо потребителят се обръща към търговеца, ако искането му не бъде удовлетворено, следва сезиране на компетентните институции и потребителски организации“,

обясни процеса по връщане на стоки Руменова. "Ние, потребителите“ помага на потребителите безвъзмездно.

"Търговецът понякога за кратко време вдига цената на продукта, за да може после да я намали по време на Черен петък с по-значителен процент. Той обаче е длъжен да прилага старата цена – тази, от която извършва намалението, поне един месец преди кампания за намаление. В противен случай намалението се счита за фиктивно и се предвиждат санкции“, предупреди Руменова.

Често уж се изчерпват количествата от даден артикул и потребителят е приканен да го поръча онлай в срок до няколко минути, за да не изпусне промоцията. "Залага се на 2-3 много популярни артикула, публикуват се спонсорирани постове с тяхно участие, потребителите кликват и стигат до страницата, която не им предлага този продукт – той вече не съществува в електронния магазин. Възможно е и никога този артикул да не е бил предлаган от въпросния сайт, а да служи само като "кукичка“ за привличане на вниманието на клиента“, даде подробности по темата Руменова.

Черният петък е доста изтощаващ за потребителите, защото където и да отидат и каквото и да отворят онлайн, изникват оферти. Обикновено става дума за стоки, от които сме се интересували и които са ни предложени посредством нашата онлайн история, подчерта Габриела Руменова.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Близо 900 лв. за репатрак след катастрофа на АМ "Тракия", от КЗП ...
149 години от Априлското въстание
Цигарите поскъпват от днес
Отбелязваме Международния ден на труда
Намаляват максималния размер на глобите за шофиране без винетка и...
Панделиева: Шофьорите правят каквото си могат, а държавата имитир...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).