Нова шашма на търговските вериги, какво да правим?

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (3)
10:32 / 04.06.2023
28039
Стават повече търговските вериги, които прилагат некоректната практика да разпространяват рекламни брошури и в средата на периода на кампанията да информират клиентите си, че изобщо няма да доставят някои от стоките с намалени цени или ще ги продават по-скъпо от обявеното в бюлетина.

Неспазените обещания към клиентите и посочените за това мотиви, както и подходът при съобщаването за настъпилите промени са идентични, което навежда на мисълта за копиране на практиката.

Например, обединяващи прилагащите тези нелоялни практики търговци са най-често посочваните за разминаванията причини: "непредвидени обстоятелства" и "техническа грешка“.

Понякога тези вериги съобщават, че част от намалените артикули няма да бъдат доставени, като често става дума за тематични за актуални празници продукти. Когато се окаже, че цената в магазина ще е по-висока от посочената в брошурата, понякога това е в пъти. Ако пък търговецът е решил да осигури заместители на недоставените стоки, обикновено те са по-неизгодни за потребителите като съотношение цена-качество или пък са недостъпни за част от тях.

"Законът за защита на потребителите задължава търговците да осигурят наличности за целия период на промоцията или алтернативни стоки с идентични цена и характеристики. Обратното е непрофесионално и недобросъвестно поведение, което представлява нелоялна търговска практика", коментира пред БНР основателят на "Ние, потребителите" Габриела Руменова. И добавя: Когато търговците решат да разпространят съобщение за настъпилите промени, как ще докажат, че тази информация е достигнала навреме и до всички потребители, които са получили брошурите в пощенските кутии, в приложенията за отстъпки и онлайн?

Очевидно е, че тези некоректни практики се мултиплицират във времето. И няма как да е иначе, след като месеци наред друга верига използва същия подход без последствия, тъй като няма данни Комисията за защита на потребителите да е взела отношение по такъв казус. След като контролният орган не желае да се намеси, то остава само потребителите да са бдителни и да не допускат да бъдат подвеждани да променят плановете си за покупки заради въвежданите в движение промени от търговците.

Виж коментарите (3)

Още по темата (318):
02.05.2024 Финансист: На повърхността изглежда много добра мярка, но само там
28.04.2024 Студентски стол стана хит: Салата за 1,50 и основно за 3 лв.
26.04.2024 Пенсионерка видя череши за 50 лв. килограма: Какво да ги гледам, аз нямам толкова пари да си купя!
23.04.2024 Експерт: Около 1 млн. души не могат достигнат заплата за издръжка у нас
20.04.2024 Инфлацията в Европа се забавя, в България също се наблюдава плавен спад
18.04.2024 Защо на едро цената е по-евтина, а в магазина - по-скъпа?
Още новини от Национални новини:
Мъж измина 200 км, за да вземе инвалидната си количка
Удариха ни по джоба, дюнерът поскъпна
Симеон Симеонов: Целта на всяка една професионална гимназия е да ...
Главчев: Очаква се България да се присъедини към ОИСР до края на ...
В сезона на кърлежите: Как да се предпазим от ухапване?
Стенограмата от заседанието на правителството разкрива мотивите з...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).