"Въвеждането на "единна тарифна система" би означало поставяне на всички добиващи нефт компании при еднакви условия за ценообразуване на превоза. С това вероятно се цели избягване на двойни стандарти и даване възможност на компаниите да планират добива и износа за по-продължителен период от време. Може да се предположи, че това е и опит цената на превоза да не оказва негативно влияние върху стойността на суровия петрол", смята Гунчев.
Той бе категоричен, че въвеждането на единна такса за превоз на петрол от Западен Сибир до Александруполис не е включване на проекта Бургас - Александруполис като елемент от нефтопроводната система на Русия. "Нефтопроводната система на Русия е изградена за страната и действа до нейните граници - в случая Новоросийск. Определянето на тарифата за превоз от Новоросийск до Александруполис е приоритет на международната компания собственик на проекта. Цената на доставката от източника - находище на нефтената компания до Новоросийск може да бъде определена от "Транснефт" и одобрена от Федералната служба по тарифите на Русия. Към нея логично трябва да се прибави и стойността на превоза от Новоросийск до Александруполис. Тази стойност ще бъде определена след внимателен анализ на технико-икономическата обстановка, стойността на морските превози, възвращаемост на инвестициите, режийните разходи и др. На базата на тази обща цена "Транснефт" ще води преговори за транспортиране на суров петрол от Западен Сибир до Александруполис", обясни експертът.
Източник: Агенция "Фокус"