От СБА скочиха срещу драстичното поскъпване на шофьорските курсове

Автор: Пламена Николова
Коментари (0)
13:21 / 10.07.2019
1486
От Съюза на българските автомобилисти изразиха категоричното си несъгласие с предвижданите промени, вследствие на които драстично ще поскъпнат шофьорските курсове в страната.

Ето и становището относно увеличаването часовете по кормуване в шофьорските курсове от 31 на 45. 

"Във връзка с предложените промени за увеличаване на часовете за практическо обучение на бъдещи шофьори, бих желал да Ви запозная със становище на експертите по пътна безопасност на Съюза на българските автомобилисти.

Съюзът на българските автомобилисти категорично не подкрепя драстичното увеличение на броя на часовете в курсовете за подготовка на водачи.Увеличението на броя на часовете не е подкрепено с актуална статистика за увеличаване броя на ПТП, причинени от новообучени водачи.

Проведена анкета сред преподавателите инструктори от СБА показва, че може да се предвиди увеличение на часовете по практика, но с не повече от 5 часа. За същото обучение в ЕС са предвидени средно 22-25 часа. Не трябва с безопасност да се оправдаваме и да правим рекорди по часове за обучение, вместо да увеличим качеството, както и да търсим отговорност от всеки инструктор и всяка школа.

Друг основен проблем, който остава незасегнат, е самият изпит за придобиване на свидетелство за управление на МПС. Тук е важно да изтъкнем, че както и да е обучаван един курсист, изпитът е решаващият етап, след който той получава шофьорска книжка. В това отношение е много по-важен контролът върху самите изпити и правилната преценка на изпитващите, а не броят часове, през които курсистът се е подготвял за изпита.

От името на СБА бих желал да подкрепя увеличение на часовете по практика, но не с повече от 5 часа, както и използване на симулатори за обучение, но не повече от 4 часа. Часовете по теория могат да се намалят с 1/3 и да се намери възможност за онлайн обучение по теория. Трябва задължително да се публикува успеваемостта на всеки инструктор и школа, като ПТП на техни курсисти. В самото обучение и изпит трябва по-малко да се намесва държавата.

Обучението за водачи на МПС би могло да поскъпва, но не по този начин. Трябва повече свобода на инструктора, включително да преценява колко учебни часа са необходими за добра практическа подготовка в зависимост от качествата на обучаемия. В някои от страните, където има доста добра безопасност на пътя няма задължително обучение, а скъп и непробиваем за купуване изпит.

Вярвам, че чрез добър диалог и общи усилия ще достигнем до правилните мерки за подобряване на пътната безопасност и обучението на шофьори.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Цената на агнешкото: От 17 до 28 лева за килограм, но засега!
Утре: Теглят номерата на машините, които ще бъдат удостоверени за...
Архитектурният шедьовър на България, в който може да видите лика ...
Борисов категоричен: Преговори между ГЕРБ и ПП-ДБ може да има, но...
Има ли причина да се притесняваме за цените на горивата по празни...
Кой лъже за ваксините срещу коклюш?


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).