ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Пациент на опашката за ТЕЛК: От НОИ ми казаха да чакам до Великден | ||||||
| ||||||
Наташа Георгиева е първа група със сто процента ТЕЛК, следствие на инсулт и оперирана клапа на сърцето. Вече пет месеца е без пенсия и успява да се прехранва, благодарение на сина си. Наташа Георгиева: "От НОИ ми казаха да чакам още четири месеца за Великден. По-рано не беше така. Сега много се чака, защото е по другите градове. Те ги сканират тук документите и ги изпращат в другите градове. Моите се гледаха в Пловдив, като оттам получих решението обаче в НОИ още не е отишло и не мога да ползвам никакви привилегии. Много трудно, много, ако не е сина ми... Той ме издържа". В ситуацията на Наташа са и редица други хора. В хода на реформата здравното министерство прави ежедневни координации с НЕЛК, за да може да се прави бързо преразпределение на случаите, с които комисиите не могат да се справят. Въпреки това признават, че грешки има. Д-р Цветолюба Генкова, директор на дирекция "Защита правата на пациентите" пред БНТ: "Да, срещнаха затруднения някои от телковете от реформата насам. Е, съумяха добре да си организират работата и наред с проблемите, които са в самия кадрови състав на комисиите, някои затруднения и на ръководствата допринесоха до забавянето на заявленията, които са направени след реформата насам". За да стимулират по-бързото обработване на документите от здравното министерство изплащат по 100 лева за влязло в сила решение на комисиите в рамките на два месеца, което според тях работи. Д-р Цветолюба Генкова, директор на дирекция "Защита правата на пациентите": "Нашето удовлетворение е, че от този много голям брой, успоредно със затрудненията, които срещнахме при въвеждането на реформата, все пак успяхме да ги намалим тези 35 хиляди на под 10 хиляди". Според д-р Генкова новият начин за освидетелстване само чрез документи, без преглед, не ощетява хората. Причината за по-ниски проценти често се дължи на липса на добре събрана медицинската документация. Д-р Цветолюба Генкова, директор на Дирекция "Защита правата на пациентите": "Нашите усилия са насочени към цялото съсловие, включително и към лекарски съюз, различни организации, сдружения на лекари да прецизират малко повече документацията, която издават, защото ако там е дефицитът, значи ще има дефицит и в постановеното експертно решение". Достъпът на личните лекарите до електронните досиета на пациентите от края на миналата година би помогнало за решаването на този проблем. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Бутат емблематичния хотел "Мираж"!
16:27 / 24.01.2025
На тези места в Бургас днес няма да има вода
09:36 / 23.01.2025
Дама зад волана направи голяма беля в "Меден рудник"
10:46 / 23.01.2025
Голям проблем с ваучерите за храна!
17:39 / 23.01.2025
Бургас изпревари Пловдив по високи цени на недвижимите имоти
12:25 / 23.01.2025
Момите ще очакват рози от тези двамата в новия сезон на "Ергенът"
11:14 / 24.01.2025
Актуални теми
Абонамент
Анкета