Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
По АМ "Тракия" : Каране в лява лента, засичане, присветване при изпреварване, неспазване на дистанция
Автор: Екип Burgas24.bg 10:54 / 19.07.2023Коментари (14)664
©
Как се отразява върху здравето рисковото шофиране. Интересния експеримент бе проведен от журналиста от bTV Eмил Митев. Той заедно с експерта от агенция "Безопасност на движението по пътищата" Мария Ангелова тестват няколко компонента - какво е времетраенето по АМ "Тракия" от София до Пловдив, ако се кара на отиване със 140 км в час и на връщане към столицата със 110 км/ч. Също така и какъв е разходът на гориво за пътя между двата най-големи града в България. Двамата тестват и може би и най-важния компонент- как се отразява физически и психически рисковото рисковото шофиране:

За да разберем дали с високата скорост идва и високото кръвно - слагаме холтер. Уредът мери кръвно налягане и пулс на равни интервали.

Караме с максимално разрешената скорост - 140 км в час. С излизането на магистралата ситуациите пред нас започват. Първата - каране в лява лента.

Той си кара от 5 минути в лява лента. Това правилно ли е?

"Не е правилно. Той имаше хиляди пъти възможността да отбие в крайно дясна, така че да осигури възможност на друго по-мощни и бързи от него да изпреварят. Той просто е решил, че това е по-бързата лента и въобще не се съобразява с останалите участници в движението", каза Мария Ангелова.

Трябва ли да му святкаме и да го натискаме?

"Не. Не бих казала. Това е агресията. Единия от разновидностите. По-скоро да го изчакаме. По магистралите това е най-честото поведение - заема се лява лента и се кара от София до Пловдив. Не би трябвало да е така. Тази лента се използва най-вече за изпреварване и тя трябва да бъде свободна", каза експертът.

Минути по-късно - втора напрегната ситуация. Луксозен автомобил е на дълги-къси зад нас.

"Този, който ни присветна извърши поне две нарушения. Казвам поне две, защото може да има и още, които не ни правят впечатление. Първото беше - страшна превишена скорост. Ние се движим със 140, а аз го виждам вече поне на километър-километър и нещо пред нас. С каква скорост трябва да се движи той. Първото е превишена скорост. Второ - той с поведението си създава опасност за друг участник в движението. Той не знае колко е опитен и как ще реагира на такова присвяткване. И третото нарушение, което ми идва, че той не спазва дистанция", посочи Ангелова.

Трябва ли ние да го спираме - виждаме го, че е с превишена скорост и да казваме "Ние се движим с максималната скорост. Той ще кара зад нас"?

"В никакъв случай. Трябва да му направим място. Ние трябва да отидем там, където законът е казал да продължим шофирането", каза Ангелова.

И поредна ситуация - превърналото се в "класика за родните пътища" - засичане.

"Предприемайки изпреварване така трябва да го предприемем, че да се съобразим с водачите пред, зад и встрани от нас. Ако ние не им пречим по някакъв начин тогава предприемаме нашето изпреварване", посочи тя.

В нарушение ли сме, ако им попречим?

"Да, да определено. Това е неправилно извършена маневра при изпреварване", категорична бе Ангелова.

Скоро стигаме крайната
цел. Точно час по-късно сме вече в Пловдив и стопираме таймера на час и една минута. Изхарчили сме 7,5 литра нафта. Отново зареждаме. След кратка почивка за кафе, успокояваме пулса и поемаме отново към София.

Този път поддържаме скорост 100-110 км в час. Рискови ситуации няма. Достигаме столицата след час и 7 минути. Иначе казано със 6 минути по-бавно. Разход на гориво - 7,2 литра.

"Безспорно вторият път беше много по-спокойно", категорична бе Ангелова.

Експериментът ни приключва отново в столичната болница "Св. Анна". Кардиологът проф. Арман Постаджян преглежда данните от холтера.

"Добрата новина е, че кръвното ви е в рамките на нормалното т.е. около 126 на 84. Жив сте. Нищо ви няма. Пулсът ви е такъв, какъвто се очаква да бъде в тази жега - приблизително 80 удара в минута", каза проф. Арман Постаджян.

"При бързото каране има по изразена реакция на покачване на кръвното налягане, която спрямо покоя е около 15 мм живак. Спрямо по-бавното каране е около 10 мм живак, което никак не е малко, ако това е в продължителен период от време. И това е при положение, че навън е 40 градуса. Обикновено би трябвал ода реагираме с по-ниско кръвно налягане, защото съдовете се отпуска и кръвното пада. Но ето стимул, който би покачил едно артериално налягане. По време на бързото каране явно напрежението е било по-голямо, спрямо, приемаме за еталон, времето за почивка", категоричен бе професорът.

Изводът - високата скорост носи със себе си и повече напрежение. А всеки преценява дали преднината от 6 минути си заслужава рисковете.








Зареждане! Моля, изчакайте ...
+1
 
 
Специално за тази част от магистралата, повечето хора шофират в лява лента, защото е в по- добро състояние от дясната! Има участъци с много кръпки и неравности.
+5
 
 
с нашите мижави разстояния-100-200-макс 300км-няма да се спестят повече от 15-20 мин с колкото и да караш-какво бързат всички,защо се нервят незнам
+3
 
 
Добър пример ясно е че голяма част не знаят правилата за движение нито ма магистралите нито по-другите пътища но в случая не съм съгласен с това че когато карам със 140 и за мен няма никой аз съм длъжен да се пробера в дясната лента, не съм съгласен защото тя винаги е пълна с тирове и е затлачена от такива дето караш със скорост между 80 и 120 и то просто никак не става. Н съм съгласен и някой да кара пред мен и да не мърда то дебилите са на пътя навсякъде нон стоп. Пазете се ама преди да правите закони и да обяснявате си направете пътищата, счупени 2 платна едното винаги задръстено ама карай в него?
+1
 
 
Задача за 3-ти клас по математика: Кола се движи час и 1 минута със 140км/ч в едната посока (142км), а в обратна с 110км/ч и изминава същото разстояние за час и 7 минути (122.8км). През каква черна дупка трябва да мине водачът на връщане, за да се телепортира 20 км? И да, на тунела трябва да намали, но при еднаква дължина и максимална скорост, това не променя нещата
Коментарите са на публикуващите ги. Burgas24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Юни 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Бюджет 2024
Изграждат нов реактор в АЕЦ "Козлодуй"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Парламентарни избори 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Бургас и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@burgas24.bg

За реклама:
Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Бургазлии във facebook
RSS за новините
Статистика: