Подготвят "План Б" за "БДЖ - Товарни превози"

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
17:28 / 07.03.2016
1321
До края на март искам да е ясно дали "БДЖ - Товарни превози" ще бъде приватизирана, заяви за "Стандарт" министърът на транспорта Ивайло Московски. Това поисках при последния си разговор с ръководството на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол, поясни Московски. Официално "БДЖ - Товарни превози" е в процедура за приватизация, като агенцията няколко пъти удължаваше срока за изготвяне на оценка на компанията, обясни министърът. Оценката вече трябва да е готова, така че до края на март искам агенцията да вземе окончателно решение - дали ще води преговори за приватизация на "БДЖ - Товарни превози" с шанс да стигне до сделка, или, ако няма кандидат-купувач - да прекрати процедурата, коментира министър Московски.

Поставих срок до края на март, тъй като, чакайки толкова дълго приватизация, никой не сключва дългосрочни договори с "БДЖ - Товарни превози" и компанията губи много товари и свива пазарния си дял, обясни министърът.

Ако до 31 март няма купувач, ще се пристъпи към "План Б" - преструктуриране на "БДЖ - Товарни превози". Това ще бъде болезнен вариант, тъй като ще минем през мерки за драстично свиване на разходите, включително чрез съкращаване на персонала и разпродажба на активи, обясни Московски. Затова водим преговори със синдикатите да ги убедим да приемат един балансиран вариант за съкращения, за да оздравим компанията така, че да не генерира повече загуби, допълни министърът.

Знам, че подготвят план за преструктуриране на "БДЖ - Товарни превози", но не сме го обсъждали, обясни Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите в България. Казано честно, не виждам кой ще купи "БДЖ - Товарни превози", така че със сигурност ще се тръгне към оздравяване и съкращения, каза Бунев. Но според него е по-добре компанията да бъде оздравена, а не ликвидирана. Оздравяване е наложително, тъй като доверието на клиентите е позагубено, каза още Бунев. Той обаче поясни, че част от персонала ще бъде прехвърлен към компанията на Христо Ковачки "ТБД-Товарни превози", която вече вози сама половината от въглищата от мините към ТЕЦ-овете на Ковачки, които допреди няколко месеца возеше именно "БДЖ - Товарни превози". Нека изчислят какъв персонал ще е необходим, за да се возят 6-7 млн. тона товари годишно, да се пристъпи към съкращения и да се върви напред, а не да затриваме предприятието, категоричен бе Бунев.


Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Важно съобщение за пенсиите
Диана Русинова: Автомобилът на НСО едва ли се е движил с 50-60 км...
Сиромахов: Хайде вече спрете да оправдавате провалите си с държав...
Жената от катастрофата с Петков и автомобил на НСО е с опасност з...
Зов за помощ! Калин има нужда от средства за животоспасяващо лече...
По този начин може да бъде намалена разликата в средната заплата ...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).