Психологията ще се използва все повече в комуникациите на данъчните администрации

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
10:15 / 20.11.2017
1691
Данъчните администрации трябва да преосмислят връзката си с гражданите и медиите - това заключиха висши служители на данъчните администрации и експерти от 35 държави на втората годишна конференция, посветена на доброто управление и сигурността на данните, проведена през миналата седмица от Вътрешноевропейската организация на данъчните администрации (IOTA) в Будапеща. Използването на повече психологически принципи в комуникациите на данъчните администрации може да спомогне за преодоляване на бариерите между администрацията, нейните клиенти и медиите и намаляването на различията бе едно от заключенията на форума.

Директорът на стратегиите за дългосрочно планиране на данъчната дирекция в Норвегия Геир Ромунсет сподели, че в тяхната практика медиите и социалните мрежи са основен канал за комуникации в борбата с офшорните схеми за избягване на облагане. Андреас Висмаер, професор от университета в Тилбург пък посочи, че според него, ако данъчните администрации приемат данъкоплатците като хора вместо "заинтересовани страни", "потребители" и т.н., ще бъдат изненадани положително от постигнатия резултат. "Данъкоплатците са хора с емоции, очаквания, спомени, мечти и специфично поведение. Ако данъчните администрации улеснят живота им, например с предварително попълнени формуляри, това може да доведе до по-добра данъчна култура", сподели още той.

Според президента на IOTA Франтишек Имерзе успешният принцип е администрациите да бъдат достъпни за медиите, които са основен посредник между тях и обществото.

Росен Бъчваров, директор "Комуникации" в НАП подчерта, че е важно да се промени отношението към медиите - данъчните администрации трябва да разглеждат медиите като партньор вместо като враг. Медиите могат да бъдат много полезни, ако данъчните администрации променят мисленето си и приемат партньорския подход с тях. Той обърна внимание и на факта, че медиите не могат да се разглеждат като хомогенни обекти. 

"Различните видове медии, особено телевизията, изискват различни видове комуникации и информация от данъчните администрации.", допълни още той. Друг важен момент, на който беше обърнато внимание беше необходимостта данъчните администрации да изградят канали за персонална комуникация с клиентите, извън масовата комуникация чрез медиите.

Интраевропейската организация на данъчните администрации (IOTA) е създадена през 1996 г., като сред основателите й е и българската данъчна администрация. Към момента IOTA обединява 44 държави-членки от европейския и други региони, като основната й цел е обмяната на информация и добри практики, както и укрепване на сътрудничеството между данъчните администрации в съответствие с техните индивидуални потребности.


Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Ексклузивно: Парламентът вкарва извънредна точка в програмата си ...
Главчев: България остава последователна в подкрепата си за Украйн...
В този наш затвор няма да има решетки
КЕВР очаква понижение с около 5% на природния газ
Увеличиха заплатите на тези служители
Напрежение сред фармацевти, заради софтуерен проблем


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).