Европейската комисия представи днес нова, по-бърза и по-оперативна железопътна мрежа за целия Европейски съюз, която трябва да започне да функционира до 2040 г.,предава Proto Thema.
Според изпълнителния вицепрезидент на Комисията за кохезия и реформи Рафаеле Фито и комисаря по транспорта Апостолос Тзицикоста, новият план за действие за високоскоростните железопътни линии определя стъпките, необходими за създаването на по-бърза, по-оперативно и по-добре свързано европейско мрежа, като се намали времето за пътуване и се превърнат железниците в по-привлекателна алтернатива на въздушния транспорт за къси разстояния, като по този начин се увеличи броят на пътниците и се подпомогнат регионалните икономики и туризмът.
Планът предвижда свързване на основните възли в ЕС със скорост 200 км/ч и повече. Пътниците ще могат да пътуват от Берлин до Копенхаген за четири часа, вместо за седем, както е днес, и от София до Атина за шест часа, вместо за 13 часа и 40 минути, както е днес. Новите трансгранични връзки ще позволят също така по-бързи и по-лесни пътувания, като например Париж-Лисабон през Мадрид, и подобрена свързаност между балтийските градове.
Позовавайки се на Гърция, комисар Тзицикостас подчерта, че представената от Комисията програма ще подкрепи усилията на Министерството на транспорта и инфраструктурата на Гърция, тъй като страната ни ще извлече значителни ползи, като европейски средства и ноу-хау, за ремонт на проблемни участъци от железопътната мрежа или такива, които са претърпели щети от природни бедствия, за да се направи железопътният транспорт в Гърция безопасен и съобразен с европейските стандарти.
За да реализира тази визия, Комисията предлага четири основни направления за действие:
Премахване на трансграничните затруднения чрез задължителни графици, които ще бъдат определени до 2027 г., и определяне на варианти за по-високи скорости, включително много над 250 км/ч, когато това е икономически изгодно.
Разработване на координирана стратегия за финансиране, включително стратегически диалог с държавите-членки, индустрията и финансиращите организации, която да доведе до споразумение за високоскоростни железопътни линии за мобилизиране на необходимите инвестиции. Подобряване на условията за железопътния сектор и железопътните оператори, за да могат да инвестират, да разработват иновативни решения и да работят конкурентно, чрез по-привлекателна регулаторна среда, чрез укрепване на трансграничните системи за издаване на билети и резервации, подкрепа на пазара на употребявано подвижно съоръжение и ускоряване на развитието на цифрови системи за управление.
Както посочва Комисията, освен по-кратките времена за пътуване, проектът ще намали задръстванията и ще освободи капацитет по конвенционалните линии, улеснявайки нощните влакове, товарния транспорт и военната мобилност, като същевременно ще засили конкурентоспособността на Европа в туризма и промишлеността.
С бърз влак от София до Атина за 6 часа, но откога
| пон | вто | сря | чтв | пет | съб | нед |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | |||||
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Оперната прима Стефка Евстатиева е починала след кратко боледуван...
22:21 / 09.11.2025
55-годишният Димитър Колев се нуждае от помощ в битката си с кова...
22:20 / 09.11.2025
Плевнелиев за санкциите на САЩ срещу "Лукойл": Каквото и да се на...
21:27 / 09.11.2025
Министърът на икономиката: Искаме изключение от санкциите за "Лук...
21:27 / 09.11.2025
Разкриха нарушения в автошколи, след като техни курсисти предизви...
21:28 / 09.11.2025
Диана Русинова: Над 100 автомобила нарушиха тази забрана за по-ма...
19:21 / 09.11.2025
Актуални теми
Зареждане ...

12:56 / 05.11.2025
592






Виктор1
на 05.11.2025 г.
А до Варна?
Коментарите са на публикуващите ги. Burgas24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.