Сигнал: Порочните практики на телекомите и методите, с които ни принуждават да подпишем с тях

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (18)
15:33 / 01.07.2022
1582
В редакцията на Sofia24.bg получихме сигнал от читател за една "интересна"  практика на мобилните оператори. С две думи - внимавайте при позвъняване по телефона и приемане на предложение за преподписване на договор. 

Разказът на нашия читател за агресивната практика:

Представител на мобилния оператор се обажда по телефона, за да информира клиента, че има за него специална оферта за нов срочен договор и се интересува как да му го изпрати за подпис – чрез куриер или онлайн. Поставя акцент върху увеличен обем на услугите, без да споменава, че месечната такса ще е с около 2 лв. повече от тази в момента.


Ако клиентът се съгласи "специалната оферта“ да му бъде изпратена за запознаване онлайн (защото отчита, че при изпращане с куриер, ще трябва да подпише на крак, без да може спокойно да я прегледа и да провери какви подобни пакети има при другите телекоми), той получава SMS, че "договорът е наличен за е-подпис“ и се посочва краен срок на валидност на предложението, който е по-къс от две денонощия.

При изтичането на времето за дигитално подписване и без извършване на каквото и да било действие от страна на абоната, той получава нов SMS, с който се уведомява, че документите ще бъдат предадени за доставка от куриер до адреса му.

Веднага следва нов SMS, който гласи: "Във връзка с приета от Вас оферта, моля да се запознаете с Общите условия на дружеството. Договорът ще получите по куриер и след като бъде подписан от Вас, условията му ще влезнат в сила“.

В телефонното обаждане обаче представителят на телекома твърди, че при подписване на документите чрез куриер, договорът влиза в сила 48 часа след полагането на подпис от Ваша страна. Т.е. доброволно се съгласявате на скъсяване на законовия срок за отказ от договор извън търговски обект, което отново е притискане и злоупотреба с потребителските права, за наличието на които много хора дори не подозират.

Да обобщим:

Звънят ти. За да не ти досаждат, казваш да ти изпратят офертата за евентуален преглед онлайн, защото с куриер не те устройва, а да я получиш в офис ти е отказано понеже била възможна само дистанционно. Пускат я за е-подпис с кратък срок на валидност. Без дори да си я отворил за преглед, след по-малко от 2 дни телекомът те уведомява с SMS, че ще получиш документите за подпис по куриер!

Сега ми е любопитно какво нахалство е обучен да прояви куриерът, когато донесе договора, за да ме принуди да го подпиша на крак! И дали, след като откажа, най-накрая на телекома ще му стане ясно, че е вложил излишни усилия и средства да накара насила някой да се абонира за услугите му.

Ако това не е агресивна практика!...

Виж коментарите (18)

Още по темата (106):
21.03.2025 КЗП обвини Йеттел в непрофесионализъм и предоставяне на подвеждаща
информация
20.03.2025 ВАС с решение за увеличението на цените на Йеттел
14.03.2025 Тази вечер се очаква прекъсване на трите мобилни оператора
14.03.2025 Шефката на КЗП: Това касае всички българи, които са заинтересовани от развитието на казуса с "Виваком" и промяната в договорите
28.02.2025 ВАС потвърди забраната на КЗП "Виваком България" ЕАД да индексира цените на месечните такси
23.02.2025 Организации искат затвор за управителите на телекомите, които нарушават потребителските права
Още новини от Национални новини:
България участва в най-големия благотворителен маратон в света
Домашните пантофи: Естетика срещу хигиена. "Чехли за гости? Не, б...
Прокуратурата разследва смъртта на детето, което издъхна напът за...
Проф. Румяна Коларова: Успешността на това правителство не бива д...
Експерт: Голяма подигравка с потребителите е да се замразява месо...
Доходите на най-бедните 20% от българите са точно 7 пъти по-ниски...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).