Според експерт причината за катастрофите с млади шофьори е, че карат мощни коли, за които нямат подготовка

Автор: ИА Фокус
Коментари (0)
10:48 / 19.09.2024
1701
Две от причините за многото катастрофи с млади шофьори са родителите и това, че им се позволява да управляват много мощни автомобили, за които нямат подготовка. Това каза инж. Йонко Иванов – председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка и член на Европейската федерация на автоучилищата, в предаването "Утрото на фокус" на Радио "Фокус" пред Ася Александрова. 

525 са загиналите при катастрофи през 2023 г., а около 9100 са тежките пътнотранспортни произшествия. До момента загиналите на пътя са около 320, а тежките ПТП са около 6300, посочи печалната статистика Иванов.

Организацията на движението, поддръжката на пътищата и контролът на движението трябва да работят в синхрон, а сега това не се случва. "Разговорът между институциите не се състои, липсва комуникация. Има голяма доза демагогия в цялата тази масовост на интерпретация, че нещо би могло да се постигне на добра воля. Визия 2020 с намаляване с 50% на загиналите по пътищата в европейски аспект не се осъществи. Сега новата визия до 2050 г. да намалим броя на загиналите на нула също няма да стане“, смята Йонко Грозев.

Международни експертизи показват, че България е страната с най-лоши пътища и най-лоша организация на движението, посочи той. "Знаците не се виждат от клоните, а те са най-удобното място, от което се прави засадата от страна на полицаите с тези вече много на брой камери. Тези полицаи са разположени не за да помагат на пътя – това е хранилката, с която през последните две години се платиха изборите. Абсолютна демагогия е, че няма събираемост на глобите. Над 700 милиона вече са събрани от глоби, а изборите струват около 600 милиона“, коментира Иванов.

Средствата от глобите и санкциите трябва да влизат във Фонд "Пътна безопасност“ и да се върнат отново на пътя. "И ако има нормална дискусия между институциите, бихме могли с 30% да намалим ПТП за 10 години“, вярва председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.

Според него трябва да бъде въведено продължаващо обучение, какъвто модел действа в Европа. То трябва да бъде поето от държавата – само по този начин ще се намали броят на ПТП и загиналите на пътя.

Възпитанието в семейството и в училището се отразява върху агресията на пътя, отбеляза Йонко Иванов. "При нас идват едни деца, с които трябва да бъдем и педагози, и психолози, за да можем да разчупим този лош модел. Ние им даваме най-доброто от шофирането в тази лоша инфраструктура, която имаме, и при тази лоша организация на движението. Липсата на диалог между институциите, които се занимават с темата "Пътна безопасност“, води до тези последствия. Аз неслучайно казах, че за обучението през целия живот трябваше да се създаде нова система за обучение по пътна безопасност в училищата“, допълни той.

Виж коментарите (0)

Още по темата (490):
01.05.2025 Тежка катастрофа с трима загинали на входа на Монтана
01.05.2025 Мъж загина на АМ "Хемус" тази нощ
30.04.2025 "Златна" пътна помощ: Пострадал в катастрофа олекна с 800 лева за няколко километра
29.04.2025 Двама са тежко пострадали при катастрофата на АМ "Тракия"
29.04.2025 Експерт: Има 3 много ясни механизма как да направим пътищата в България по-безопасни
28.04.2025 Сарафов: Шофирането след употреба на алкохол и/или наркотици да се квалифицира като умишлено престъпление
Още новини от Национални новини:
Тежка катастрофа с трима загинали на входа на Монтана
КРС даде срок от 7 дни на "Виваком" и "А1"
Мирослав Беляшки се сдоби с обвинение
Държавните предприятия и търговските дружества с държавно участие...
Подгответе се: По-скъпо ще ни струва почивката в Гърция тази годи...
Радев за 1 май: Трудът не бива да е сведен до средство за оцелява...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).