ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Студенти по психология консултират самотните и объркани българи | ||||||
| ||||||
"Паниката срива имунитета повече от всеки един вирус. Ако кажеш много пъти на човек да не се паникьосва, той ще го направи", обясни преди няколко дни пред "Нова" криминалният психолог Тодор Тодоров. Заради същата тази паника горещият телефон в Колцентъра на социалното министерство не спира да звъни, а въпросите са хиляди - от това какво да правят хора, останали без работа, до това как да се справят със самотата на изолацията. "За миналата седмица са над 2900 обажданията за петте дни в работното време на колцентъра", обясни Адриана Стоименова, зам.-министър на труда и социалната политика. Обаждат се всякакви хора, на всякаква възраст – останали без работа, останали без подкрепа от близки, както и такива, получили силни паник атаки. Заради всичко това от министерството са в готовност да пренасочат още служители, които да отговарят на всички в нужда. А те – не спират да звънят. В колцентъра е и Десислава Коцева - магистър по клинична психология в Софийския университет "Свети Климент Охридски". Тя обяснява, че в нетипична и непозната ситуация като тази, стресът и паниката бързо обземат съзнанието. "Смятам, че е много полезно, особено за самотни възрастни хора и трудно подвижни, които имат нужда, да поговорят с някой в такъв момент. Това е мотивацията ми да бъда тук", обяснява Десислава Коцева. На съседното бюро също е студентка по клинична психология. Признава, че се страхува от пандемията, но е учила как да се справя със страха. "Ние сме психолози и смятаме, че сме достатъчно добре подготвени, за да можем да вдигнем телефона и да успокоим човека, който е преценил, че трябва да се обади и да потърси помощ", обяснява Стефани Николова. От сутрин в 09:00 до 17:00 часа двете доброволки консултират всеки, който поиска психологическа помощ. Останалите, които се интересуват от правни въпроси, се прехвърлят на останалите служители в колцентъра, които знаят Законите наизуст и също успешно успяват да консултират. "Също така е важно да отбележим, че е направена координация с телефон 112, в случаи когато имаме сигнали за престъпления, битови травми и по-сериозни случаи от медицински характер, поддържаме връзка с колегите и гражданите ще получат навременна помощ", обясни зам.-социалният министър Адриана Стоименова. Колцентърът на социалното министерство ще продължи да дава и актуална информация за въведените мерки в социалната сфера до края на извънредното положение. |
Още по темата: | общо новини по темата: 14365 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2395 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Рибар от "Ченгене Скеле" разказа за опасната риба групер в Черно море
10:25 / 12.05.2024
Сигнал на майка от Бургас: Въведоха такса "вадене на кърлеж"
12:39 / 12.05.2024
Собственик на 20-годишен автомобил няма да може да го продаде у нас
13:34 / 11.05.2024
Очаква се в Община Бургас да постъпят нови средства
23:14 / 11.05.2024
Млада поетеса от Бургас прослави България на световен конкурс
12:27 / 12.05.2024
Първи кадри от катастрофата, която затвори стария път за морето
10:30 / 13.05.2024
Времето отново се обръща, гръмотевичните бури над Бургас вече са факт
15:48 / 12.05.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета