ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
"Теленор": Имаме право да индексираме месечните абонаменти, в Европа също го правят | ||||||
| ||||||
"Във връзка със становището на вицепремиера и министър на икономиката и индустрията г-жа Корнелия Нинова и публикуваното съобщение на страницата на Комисия за защита на потребителите (КЗП), бихме искали да потвърдим, че сме запознати с тях. Доколкото на този етап не сме получили заповед, издадена от КЗП за забрана на нелоялна търговска практика, свързана с планираната от нас индексация, планираме да изчакаме получаването й, съответно да се запознаем със съдържанието й, след което ще оповестим последващите си стъпки. Междувременно по отношение на обявеното на 21.12.21 г. решение за индексация на цените на месечните абонаменти, бихме искали да изразим следното становище: Като отговорна компания, която иска да отговори на повишеното потребление в настоящата пандемична ситуация, "Теленор България" предприема всички необходими действия, които ще позволят непрекъснатост на услугите и постоянна свързаност на гражданите с необходимото качество. Взехме това нелеко бизнес решение поради значителното нарастване на оперативните разходи, предизвикано от покачването на цените на електроенергия, горива, различни продукти и услуги на пазара, както и на вносните компоненти, които се влагат при изграждане и модернизиране на мрежата. Бихме искали да подчертаем, че в интерес на потребителите взехме решението да отложим прилагането на инфлационния индекс за 2020 г. и да го приложим през февруари, заедно с този за 2021 г., като по този начин считаме, че индексацията е максимално щадяща за клиентите ни. Индексацията ще се отрази във фактурата на настоящите клиенти след 05.02.2022 г. Очакваме индексацията да е около 5%, формирана по следния начин: За 2021 г. индексацията се извършва, като се прилага средногодишният индекс на потребителските цени (ИПЦ), публикуван от Национален статистически институт (НСИ) за 2020 г., който е в размер на 1.7%. В началото на следващата календарна година "Теленор България" ще индексира месечните абонаменти с ИПЦ за 2021г., чийто прогнозен размер към момента е около 3.3%. Веднага след като Националният статистически институт публикува размера на средния годишен индекс на потребителските цени (СГП) за 2021 г., което публикуване се очаква в средата на януари 2022 г., Теленор България ще информира потребителите си за точния му размер. За 50% от клиентската ни база тази промяна ще бъде в размер на по-малко от 1 лев с ДДС. Индексацията се извършва в съответствие със сключените с потребителите индивидуални договори, които предвиждат, че "Теленор България" има право да индексира месечния абонамент веднъж годишно с размера на обявения от НСИ средногодишен индекс на потребителските цени, за предходната година, като информира потребителя в първата месечна фактура след индексирането. До този момент "Теленор България" не се е възползвала от правото да индексира цените, но нарастването на оперативните ни разходи в пъти, което отчитаме от старта на пандемията и особено през последните няколко месеца, наложи взимането на това нелеко решение. Уверяваме Ви, че решението за индексация бе взето след задълбочени анализи и внимателно проучване на практиките на пазара на телекомуникационни услуги в Европа, където индексация на цените на мобилните услуги е обичайна практика. В допълнение, видно от потребителската кошница, изследвана от НСИ при определяне средногодишния индекс на потребителските цени, единствено цената на електронните съобщителни услуги през последните 18 месеца е продължавала да пада. Важно е също да отбележим, че в тежката ситуация на пандемия, "Теленор България" запази броя на служителите си, продължи да разчита на всички свои местните доставчици и подизпълнители, без да намаляваме обема на поръчките си за стоки и услуги към тях. В резултат на това, като голям работодател и корпоративен данъкоплатец, "Теленор България" продължава да дава своя принос за развитие на българската икономика. Бихме искали да Ви информираме, че гореизложеното и допълнителни детайли са посочени и в отговора ни към Омбудсмана на Република България, който беше изпратен днес". |
Още по темата: | общо новини по темата: 70 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/12 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
на 23.12.2021 г.
0
на 23.12.2021 г.
+1
на 23.12.2021 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Burgas24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Започва ремонтът на една от най-разбитите бургаски улици!
10:11 / 25.04.2024
На тези места в Бургас може да изникнат етажни паркинги
13:35 / 24.04.2024
Бургаски полицаи разкриха палеж, унищожил техника за хиляди левове
14:24 / 24.04.2024
Дано жената на Гатьо не е гледала вчерашния епизод на Hell's kitchen
16:40 / 24.04.2024
Има ли нови случаи на коклюш в Бургаско?
11:15 / 24.04.2024
Продължава пълната промяна в историческия център на Бургас
10:43 / 25.04.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета