Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Владимир Тодоров: Пътищата ни са все така лоши, законодателството ни също е неадекватно
Автор: Йоланда Пелова 13:46 / 10.10.2022Коментари (0)498
©
Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи, в интервю за сутрешния блок "Добро утро, България" на Радио "Фокус"

34-годишен шофьор на такси загина в събота вечерта след побой в столичния квартал "Разсадника“, а по-късно негови колеги блокираха столични булеварди с искане за разследване на убийството. Всичко се случило след засичане на пътя. За трагедията вече е задържан 23-годишен мъж, на когото по-късно бе повдигнато обвинение. А поредна тежка катастрофа взе 3 жертви. Трима младежи футболисти загинаха при тежка катастрофа край Дулово. В катастрофиралия автомобил са пътували общо петима, като причината за инцидента е, че шофьорът изпуска завой и преобръща колата няколко пъти. Инцидентите наистина са ежедневие и сякаш стават все по-чести. Темата ще коментираме в следващите минути с Владимир Тодоров – председател на Българската асоциация на пострадалите при пътнотранспортни произшествия. Г-н Тодоров, какво е вашето обяснение за тежките инциденти? Защо културата на пътя липсва?

Ние продължаваме по една спирала, по която нищо не се е променило в обществените отношения, в нагласите, във всичките сфери, които касаят пътната безопасност. Пътищата ни са все така лоши, недобре маркирани, с дупки, с места, където става аквапланинг. Законодателството ни също е неадекватно, нямаме добре подготвени водачи, санкционната политика на държавата е архаична. Нямаме камери, които да засичат скоростта. Така че всички тези проблеми, които съществуват от около 10-12 години, ние НПО секторът ги поставяме на дневен ред, вие, медиите, ги комуникирате, но промяна няма във всички тези съществуващи проблеми.

Защо според вас?

Защото в крайна сметка политическата класа неглижира този проблем. Имаме някакви такива проблясъци когато нещо се случва, в смисъл случва се някаква голяма катастрофа, някаква трагедия. Дават се добри предложения, но те остават само в пространството без да намерят законово приложение, и без в крайна сметка да има национална единна политика, която да реши този въпрос. А между другото, това е един от лесните за решаване въпроси, защото ние не трябва да измисляме топлата вода, има много добри и европейски, и световни практики как нещата в рамките на 2-3 до 4 години са се нормализирали, няма такива ексцесии по пътищата.

Имаме Държавна агенция за пътна безопасност, нали така?

Да, тя беше създадена с една добра идея.

Но как функционира тя всъщност, функционира ли изобщо правилно?

Тази агенция, за съжаление, не функционира правилно. Там има хора, които разбират, професионалисти, но тя е с орязани правомощия. Тя е по-скоро някакъв консултативен орган. Тя трябва да бъде обединяващо звено между всички институции и общини, трябва да има водеща роля и да дава, да бъде пряко подчинена на министър-председателя, и да дава решения, да дава предложения, които след това стават решения.

Споменахте за добрите практики от други държави в Европейския съюз. Какви, според вас, добри практики можем да заимствани от други страни и да бъдат бързо приложени и у нас?

Ами ето сега темата с алкохола и наркотиците е много актуална. Да кажем, че в 2016 година се законодателството по отношение на санкционната политика и дотогава основно се предвиждало пробация за пияните шофьори, след което обаче това е заменено с условни присъди. Условната присъда обаче като санкция уж е по-високо в степента на наказанията, но реално тя е по-безболезнена. Защото пробацията може да стигне до 300 часа обществено-полезен труд. Ние от 7-8 години предлагаме конфискуване на автомобила на пияни и дрогиране водачи независимо чия собственост е той – нещо, което ще има много силен ефект и ще ограничи пияните и дрогираните. Само че тези предложения не се променят от законодателите.

Не можем да сложим полицаи на всеки ъгъл. Думите са на министър Демерджиев, служебният министър на вътрешните работи, във връзка с починалия таксиметров шофьор и вече задържания извършител. Много по-лошото тук в случая е, че всъщност, г-н Тодоров, вие знаете, тези двамата са имали предишни криминални регистрации. Това е доста притеснително. Защо у нас се действа по този начин? Сякаш вървим назад, а не напред.

Тук вече излизаме извън сферата на пътнотранспортната безопасност. Всъщност, тук говорим за една агресия, която проявлението на пътя само едно от проявленията. Ние имаме действия в училище, виждаме как се бият ученици помежду си, имаме агресия в семейството, домашно насилие, имаме агресия по стадионите и след мачовете. Всичко това говори, че не функционират правилно тези отношения, които трябва да регулират. И тук проблемът не е само в държавата, тук проблемът е, че ако щете една част от нашето общество си обучава децата и оставяло децата на бабите и дядовците, те са по гурбети, по чужбини. Една част от обществото събота и неделя вместо да са със семейството си, родителите работят. И всички тези неща неминуемо дават отражение. Защото неслучайно на Запад събота и неделя всички магазини, които продават, големите супермаркети са затворени, за да могат там продавачките да си бъдат в семейството. Такива уж дребни неща, но в крайна сметка те възпитават цели поколения, които са не толкова образованите, не толкова скрепени в едни ценности. И всички тези неща, когато се пропуснат, те след това няма как да се наваксат, и ние виждаме наистина агресия. Виждаме, разбира се, чувство на безнаказаност, което шества по нашите улици. Дребните нарушения не се санкционират и рано или късно стават такива инциденти.

Какви искания има вашата организация и ще настоявате за тях при съставяне на един нов парламент?



Ще имаме конкретни предложения, които са свързани с облекчаване процедурите за връчване на наказателни постановления, промяна на тези правила от 60-те години, които все още действат, обединяване системите на камерите на тол системата с камерите на "Пътна полиция“, защото това веднага ще намали скоростта, средната скорост в държавата. Ще искаме младите водачи да има системи, които да контролират даването на часове, за да могат те реално да се обучават и системата да не произвежда, ето, вие споменахте за загиналите футболисти в Силистренско. Всъщност, проблемът с обучението на младите водачи е много сериозен. Часовете не се дават, формално се обучават тези хора, а всъщност това е много важно обучение. Така че имаме много конкретни неща, които надяваме се този парламент да стигне до решаването на тези въпроси.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Бургаското летище
Мигрантски натиск към България
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Стрелба в Москва
Григор Димитров в турнири през 2024 година
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Бургас и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@burgas24.bg

За реклама:
Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Бургазлии във facebook
RSS за новините
Статистика: