Внимавайте за тези неща, когато планирате отпуската си

Автор: Георги Иванов
Коментари (0)
09:46 / 11.04.2024
1046
При проблеми с резервации на хотели и транспорт по време на почивката ни винаги трябва да търсим първо туроператора, който е отговорен за нашето пътуване. Това каза Димитрина Горанова, председател на Асоциацията на българските туроператори и туристическите агенти, в "Денят на Фокус" по Радио "Фокус".

"Напоследък най-често срещаното разочарование от страна на потребителите се дължи на факта, че клиентите ползват Фейсбук като основна платформа за организиране на почивките си. За съжаление, в социалната мрежа гъмжи от нерегистрирани туроператори, които не изпълняват задълженията си пред закона", каза Горанова.

Потребителят, платил по-ниска цена, съжалява обикновено в края на почивката си. Най-важното, което трябва да проверим при всяка оферта, е дали туроператорът има сертификат за извършване на туроператорска дейност и застраховка. Проверката се прави както на сайта на туроператора, така и на сайта на Министерство на туризма, където има регистър. Фирмата трябва да фигурира в този регистър, ако я няма, това е обезпокоителен сигнал.

И регистрирани туроператори обаче, за съжаление, прибягват до трикове на гърба на клиента, каза още Горанова. "Ако сме недоволни като потребители, първо трябва да се опитаме да решим проблема с туроператора при преговори. Ако това не помогне, можем да се обърнем към Комисия за защита на потребителите. Можем да сезираме Министерство на туризма. Комисията извършва проверка на случая", уточни Димитрина Горанова.

"Винаги съветвам по възможност да пътувате с проверен туроператор, чиито услуги сте използвали в миналото. Когато получите оферта за пътуване, трябва да Ви се предостави бланка, в която да пише какво предлага пакетът услуги. Ако имате въпроси, трябва да ги зададете на този етап. При резервирането се подписва потребителски договор - ако не Ви се предостави такъв, това е нередност. Внимателно четете какво включва и какво не цената на услугата. Тези клаузи задължително са разписани в потребителския договор", каза за какво да внимаваме Горанова.

Обикновено няколко седмици преди пътуването туроператорът трябва да Ви изпрати документите за пътуване - ваучери, самолетни билети, но е хубаво през цялото време преди заминаването да имаме периодичен контакт с туроператора.

“Клиентът не може да пипне и усети услугата на туроператора преди самото пътуване, затова е важно да имаме реалистични очаквания. Понякога проблеми възникват не защото туроператорът не е свършил работата си, а защото клиентът има нереалистични очаквания. Пример давам с Египет - в нашите уши това звучи страхотна дестинация заради пирамидите, но много хора се връщат разочаровани, защото покрай тях има много мизерия, претъпкано и т.н.", даде пример Димитрина Горанова.

От гледна точка на разписание и програма в Закона за туризма е записано, че туроператорът е длъжен да информира своевременно, ако има промени в полетите, например. Ако се налага съществена промяна в програмата в сравнение с договора, който сме подписали, имаме право да се откажем.

"Ако резервацията в хотела ни не отговаря на предварителната уговорка, първо трябва да се обадим на туроператора и да го информираме. Той носи отговорност и е длъжен да координира с хотела този проблем. Случва се, когато клиент е резервирал само хотел, не цял пакет услуги, на рецепция по технически причини да му се казва "Резервацията не е платена, платете си" - не плащайте, докато не се свържете с туроператора! Той е направил резервацията и е длъжен да оправи нещата. Ваучерът е документ, който удостоверява, че сме платили за дадена услуга", припомни Горанова.

Виж коментарите (0)

Още по темата (123):
19.05.2024 Ето какъв е трафикът по границите ни
18.05.2024 България е в челото по ръст на туристи в Европа
18.05.2024 В Несебър министър Милошев даде официален старт на туристическото Лято 2024
17.05.2024 Радев: Средата в туризма е силно конкурентна и затова държавата следва да положи усилия
17.05.2024 Защо румънците идват на море в България? 
17.05.2024 Секира по морето! Искат 80 лева за 200 грама телешка пържола
Още новини от Национални новини:
Галя Кондева за частната детска болница: Спрямо мен не е упражняв...
След тежкия инцидент във Варна: Пробите за алкохол и наркотици на...
Кандидатите от ГЕРБ-СДС в Кочериново: За нас е важно всяко едно н...
Енергийният министър: Няма да има съществено поскъпване на цената...
Очевидец: Удареният пешеходец изхвърча и падна в дерето, а върху ...
НИМХ публикува най-актуалната прогноза за следващите дни


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).