Военният министър с насълзени очи в ефир каза силни думи за изчезналия пилот

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
09:25 / 10.06.2021
2265
Тече разследване, проверяват се фактите, сравняват се данните, операцията продължава, цяла нощ флотът е бил на място за обследване на дъното. Майор Терзиев не е докладвал проблеми, не е съобщил за нужда от катапултиране, не е очаквал това, което се е случило, случило се е внезапно. Това каза пред БНТ служебният министър на отбраната Георги Панайотов.

"Самолетът, който е пуснал мишената, поразена от майор Терзиев, е видял как той я е поразил и нататък няма данни да е виждал каквото и да било", добави той. "Хипотези колкото искате, спекулации могат да се правят колкото искате. Майор Терзиев е пилот 1-ви клас, това са най-добрите пилоти. На 6 май е бил селектиран да води демонстрацията на празника. Той е един от най-добрите. Не бива да се правят спекулации, всички опции са на масата", каза още военният министър.

"Използват се всички налични средства на българската армия и допълнителни такива. Обърнали сме се към фирми, които действат по въпроса. Вероятно катапултиране не е имало. Пилот с опита на майор Терзиев при катапултиране той знае, че е длъжен да докладва, което той не е направил", каза още той.

"Конкретният изтребител МиГ-29 е бил поддържан и е бил технически изправен към момента на започването на задачата. Самолетите се поддържат от фирма, най-често от фирмата-производител. България има договор с МиГ. Работата с МиГ не е лесна. Преди 2 дни трябваше да се подпише една застраховка за пети договор с тях. По законов срок трябваше вчера да подпишат полицата, за да е валидна. До последния момент тя не беше подписана, но в последния момент беше подписана. В последния момент се получава една изнервеност", добави той.

"Пилотите са хора, които обичат България и пазят небето на България", каза Панайотов през сълзи. "Много малко са българските мъже, които са способни на такава откровеност и искрена любов към Родината", добави той.

"Стандартите на НАТО за нальот са в рамките на 180 часа, но 40 са на тренажор. В българските ВВС нальотът е значително по-малък поради липса на ресурси. Ние разполагаме с ограничен брой самолети. Основният проблем е свързан с поддръжката на летателните апарати. Купува се нова техника и клаузите за поддръжката са може би били неглижирани. За F-16 не е така, там нещата са железни. Подобен е проблемът с едни самолети, които се казват L-39. Тяхната поддръжка е на практика спряна и не летят", каза още той.

"Днес ще бъде пуснат хидролокатор под водата. Теренът който е обследван, е 20 квадратни мили, огромен терен. Обследва се, търси се самолет. Вероятността майорът да бъде открит жив и здрав намалява и трябва да сме готови да го приемем", завърши той.

Този браузър не поддържа видео елемента.


Виж коментарите (0)

Още по темата (100):
09.11.2022 Вдовицата на пилота Терзиев: Да разследват трима генерали от ВВС!
08.11.2022 Немарливо изпълнение на дейността от страна на командващия обучението е довело до катастрофата на изтребителя
08.06.2022 Съпругата на майор Терзиев: Склонна съм да вярвам, че по погрешка е свален
08.06.2022 Откриха паметна плоча на загиналия пилот от Графа Валентин Терзиев
04.06.2022 Откриват паметник на пилота от Графа, загинал край Шабла
05.11.2021 Парите за извънреден труд на майор Терзиев ще бъдат изплатени
Още новини от Национални новини:
Денков: Ако е полезно, готови сме да получим подкрепа от който я ...
Над 26 хил. водачи получиха фишове, за по-малко от седмица
Феноменът "тъмни прозорци" в България: Много жилища се водят праз...
Камелия: Чалгата е поведение, а попфолкът не може да бъде изкорен...
Тошко Йорданов: Вярвам в машинния вот, но не и в тези машини, кои...
Собственикът на българската фирма, замесена във взривяващите се п...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).