Заради COVID-19: Сушата остава мираж за родни моряци!

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
09:56 / 13.04.2020
1073
Коронавирусът постави в  капан и моряците. Още в средата на март големите транспортни морски компании се наложи да преминат на авариен режим на работа и забраниха смените на моряци. Така всички, които тази заповед заварва на кораб остават там, а другите -  за дълго на брега.

За да си моряк трябва да си малко луд, но много отговорен. Така описва работата си 32-е годишният варненец Деян Иванов. Намираме го докато  прекосява Атлантическия океан за 5-ти път в рамките само на месеци.

Той е втори помощник-капитан на танкерен кораб, който превозва суров петрол. Целият екипаж е 29 души. И те са само капка в морето. По информацията на Международната асоциация на корабоплаването, в Световния океан  над един милион моряци работят на търговските кораби. Всеки месец около 100 000 от тях стъпват на брега, а нови екипажи заемат местата им. Миналият месец, обаче не мина по план. Една смяна попада в своеобразен капан заради коронавируса – и  така за моряците, работили с месеци, сушата се оказа само химера. Новината застига Деян на американска земя.

“Трябваше да сляза на 10 март. Компанията отказа да направи тези смени, за да не поставя в риск нашето здраве и разбира се в тази ситуация, ако аз имах избор, бих отказал да сляза от Америка понеже това означава 3 полета минимум. Съответно рискът за зараза дори да пренеса този вирус е много по-голяма и да поставя в риск всички около мен", казва Деян.

Малко преди и за кораба на Деян да бъде въведена пълна забрана за смяна на екипаж, на борда се качват 3-ма нови колеги. Един от тях развива  симптоми за коронавирус.

Тримата нови прекарват половин месец в каюта без прозорци и получават закуска, обяд и вечеря пред вратата, за да се избегне всякакъв контакт. От време на време оставяли тази врата отворена, за да проветряват. На 13-тия ден лекари тестват моряците за COVID-19. Всички резултати са отрицателни.

Тревогата отминава. Но временно. До следващо пристанище и поредните 14 дни очакване. Междувременно корабът се отдалечава и много скоро ще е извън обсега на хеликоптерите, разказва Деян. Така, ако някой се разболее, до него много трудно може да стигне медицинска помощ. Лекарствата на кораба също са в ограничено количество.

По море се осъществява около 90% от световната търговия. Така  че и моряците може да се каже, че са на първа линия. Тяхната мисия е  спасяването на световната икономика, която вече боледува сериозно.

Сега корабът пътува към Англия, а след това към Холандия. Не се знае дали до тогава ще падне забраната за смяна на екипажите.

Изисква се и голяма устойчивост на организма. За тези 6 месеца Деян е местил стрелките на часовника над 40 пъти. А от другата страна на Хоризонта го чакат близките . 25-годишната Евгения чака мъжа си. Морякът заминал, когато тя била бременна в 3-ти месец. Договорът му изтекъл още началото на април. Така планът бил да е до Евгения много преди раждането.

Виж коментарите (0)

Още по темата (14361):
09.04.2024 Лекар: Една майка да откаже имунизация – това значи 4000 деца с възможност да се разболеят от коклюш
09.04.2024 Мангъров: Тези ваксини трябва да бъдат правени безусловно
08.04.2024 Проф. Ива Христова: Заболеваемостта от коклюш се повишава стремително
08.04.2024 Окончателно: Оправдаха Костадин Костадинов
08.04.2024 Д-р Бацелова: Това заболяване може да продължи седмици наред и крие риск от усложнения, не предприемайте самолечение!
08.04.2024 Костадинов се изправя пред съда
Още новини от Национални новини:
Голяма новина за България и еврозоната!
Христо Крушарски започна да инжектира в облаците натриев хлорид, ...
Нинова: Това е пародия! Главчев започна като началника си Борисов...
Сняг заваля и на Витоша
Един милион българи стегнаха куфарите и тръгнаха на път през почи...
Росен Желязков повежда листата на ГЕРБ за евроизборите


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).