В репликата си Стоян Иванов допълни: „Такъв анализ никога не е правен, защото той ще докаже онова, което хората от Бургас и Южното Черноморие знаят отдавна - този проект не е български. Той обслужва интересите на собственика на суровината - Русия, интересите на получателите - Гърция, която ще строи рафинерия и петролът ще се превозва с нейни танкери, но не и на България. Тази рафинерия в Дедеагач (Александруполис) ще бъде пряк конкурент на вътрешния пазар на бургаската рафинерия, а освен това гърците ще строят там пристанище, включително контейнерен терминал, което пък ще бъде директен конкурент на Варна и Бургас. Така България ще загуби повече приходи от митичните 30 млн. долара, които ни се обещават като транзитни такси от петролопровода. Не искам да употребявам думи като „безочливо ви излъгаха", но представителите на проектната компания „Трансболкан Пайплайн" са ви казали неистина, твърдейки, че никога досега в света не е имало сериозни аварии с технологията за претоварване на нефт, която предлагат - буйовете. Преди по-малко от две години такава авария стана в Северно море и то беше замърсено с над 4400 тона суров петрол. Вероятно те си въобразяват, че в България няма интернет, нито специалисти, които от десетилетия се занимават с превоз на петрол по целия свят. За техен потрес ще им кажа: Има!"
Народният представител връчи на министъра подводни снимки от тази авария и обеща да му изпрати още факти и анализи на специалисти за рисковете, ако този проект се реализира.