Рогачев обаче попари надеждите на общинската администрация да получи остров Света Анастасия. Желанието на кметството е островът да му бъде предоставен за стопанисване, за да може общинският бюджет да отдели средства за реставрация на археологическите и историческите обекти там. Амбицията на местната администрация е да направи цялостно благоустройство на острова и да го превърне в атрактивна туристическа дестинация, културно и историческо средище от национално значение. "Островът може да се стопанисва на принципа на съвместно управление между държава и община", заяви Рогачев.
Междувременно преди дни министърът на транспорта Петър Мутафчиев утвърди меморандума за реализирането на проекта "Супер Бургас". Проектът отваря града към морето и променя визията и предназначението на крайбрежната инфраструктура, каза авторът му Павел Маринов.
Меморандумът бе подписан преди това от областния управител Любомир Пантелеев, от кмета на града Димитър Николов. Документът беше утвърден и от общинския съвет на Бургас. На практика всички заинтересувани страни по него са съгласни реализацията да започне. Проектът носи заглавието "Зона за обществен достъп на морска гара, железопътна гара и автогара Бургас", но стана популярен под името "Супер Бургас". Той е определен като обект с национално значение с решение на Министерския съвет. Идеята е новата зона да интегрира трите видове транспорт, бургазлии и гости да имат достъп до морето. Той е разработен по модела на големите европейски пристанищни градове. Идейният проект сe финансира от националните компании "Пристанищна инфраструктура" и "Железопътна инфраструктура". "До края на тази година трябва да приключи инвестиционното проучване, до октомври 2009 г. ще е готова икономическата разработка, която да каже откъде ще се финансира проектът - има големи възможности за средства от ЕС за него", обясни Маринов. Той добави, че разчетите са проектът да е завършен до 2014 г. Реализацията му ще тече паралелно с новия контейнерен терминал на пристанище Бургас, както и с другите два негови терминала 1 и 2-Б, без това да се отрази на търговските дейности на порта.
Източник: в. "Дневник"