Бързата автобусна линия ще се обслужва от съчленените автобуси
Основната промяна в новата транспортна схема на Бургас е свързана с въвеждането на Бързата автобусна линия, която е основна транспортна артерия от най-южната точка на Бургас - "Меден рудник" до двата северни жилищни комплекса "Изгрев" и "Славейков". Всички останали линии, които са 10 на брой по проект, са само и единствено захранващи. Те допълват бързата автобусна линия като правят контакт на няколко от спирките й. Това обясни Руска Бояджиева ръководител на проекта "Интегриран градски транспорт на Бургас", предаде репортер на Burgas24.bg.
Бързата автобусна линия ще се обслужва от съчленените автобуси, а захранващите линии - от соло автобусите.
Още 2008 година, когато е стартирала подготовката на проекта, консултантите, които са правили анализ на транспорта в града, са изразили мнение, че транспортната схема в Бургас е с много добро покритие, но всъщност изобщо не е ефективна. Това е така, защото в момента в разрез с всички модерни практики по едно и също трасе се движат много автобусни линии, което означава допълнителни разходи, вредни емисии във въздуха и неефективно управление и организация в транспорта. По думите на Бояджиева тези проблеми ще бъдат решени с предложението за промяна в транспортната схема. Тя подчерта, че това е само предложение, разработено от експертен екип и то няма да стане факт, докато не се възприеме от гражданите.
До няколко дни проектът за промяна на транспортната схема ще бъде публикуван и на сайта на Община Бургас, така че хората да имат възможност преди обществените обсъждания да се запознаят с него, посочи Бояджиева.
Освен обществените обсъждания на новата транспортна схема предстои и приемането й в Общински съвет. Следва и информационна кампания, която ще има за цел да запознае гражданите в максимална степен с нея.