© | За първи път от създаването на ПП "Странджа" неговото ръководство въвежда специална политика за работа със средствата за масова комуникация чрез разработка на медийна стратегия. Разработката е осъществена от екип на комуникационна група Имидж Едвъртайзинг - изпълнител на обществената поръчка в рамките на проект "Устойчиво управление и устройство на Природен парк "Странджа".
Медийната стратегия има за цел комплексно промотиране на ПП "Странджа" като уникална природна зона, с акцент върху опазване на естественото състояние, целостта и единството на природните елементи и екологичните процеси в парка и създаване на природозащитни нагласи сред посетителите в него. Нейната реализация обхваща периода 2014 - 2020 година.
От създаването си до днес Дирекцията на Парка е провеждала богата и разнообразна дейност, която е създавала интерес към Парка и събитията, свързани с неговата природа и културно-исторически традиции у много хора у нас и зад граница. Информираността за тази дейност обаче според направения ситуационен анализ в повечето случаи е спорадична, кампанийна и недостатъчна. С течение на времето са се натрупали и проблеми, които са останали вътрешни, а в резултат на това - действията на дирекцията за тяхното решаване не са получили достатъчна обществена подкрепа. Медиите се явяват необходимия посредник между Парка и обществото - както при възникване на проблемни ситуации, така и при събития, свързани с положителни емоции и обогатяване на познания. Това налага целенасочена промяна в методите на комуникация както с тях, така и с други заинтересовани страни. В случая медийната стратегия трасира основните пътища, по които да се осъществи връзка с широка аудитория - чрез посредничеството на медиите и чрез пряка комуникация - и да я мотивира за активно участие в подкрепата на каузата "Странджа" и нейното разпространение.
Хората, които живеят на територията на ПП "Странджа", също както посетителите на Парка, имат нуждата и правото да бъдат навреме и добре информирани по всички ключови въпроси, отнасящи се до неговото управление и развитие - доколко то кореспондира с техния бит и поминък, доколко оказва положително влияние, а и доколко би могло да им пречи да осъществяват собствените си планове. В процеса на реализация на медийната стратегия те ще бъдат запознати с възможностите да развиват бизнес точно тук и сега, с оглед резултати в бъдеще. Добрата взаимна комуникация, при която изкристализират взаимоизгодни решения, е и един от начините да се противостои на обезлюдяването на района.
В дългосрочен план медийната стратегия ще търси дълготраен резултат от заложените в нея действия. Акцентът е поставен върху активната ангажираност на младите хора, които от своя страна ще бъдат ретланслатори на мотивация и осъзнато поведение за съхраняване на биоразнообразието и природата на парк Странджа, както и за подобряване качеството на околната среда като цяло. |