 © | За законодателни промени в закона, касаещ развитието на пристанищата и повишаване на товарооборота им обеща да работи водачът на листата на БСП в Бургаски избирателен район Димчо Михалевски по време на среща с представители на корабни агенции и фирми, чиято дейност е свързана с морето.Пред Михалевски и Павел Маринов бяха поставени редица проблеми, свързани със собствеността на пристанищата, със липсата на товарооборот, с начините на отдаването им на концесия и прозрачността на процедурите.
Морските вълци припомниха, че от 2000 г. у нас се работи по създаването на Морска стратегия, а все още такава липсва в страната. Други изразиха мнение, че законът е "калпав" и затова трябва да се раздели на Закон за морските пространства и Закон за пристанищата.
Предложено бе малкия и среден бизнес да бъде подпомогнат, тъй като той е този, който захранва товарооборота на големите пристанища.
Предложено бе още да се акцентира върху образователната система за подготовка на морски кадри в средните училища и бе заявен интерес към образование по морските специалности от съседни на България страни- Гърция и Турция.
След като изслуша всички предложения водачът на листата на БСП Димчо Михалевски предложи днешната среща да стане традиция и след изборите на 12 май такива срещи да се провеждат регулярно. Първата дори бе определена за периода 7-10 юни, а предложението му към представителите на морския бранш бе да подготвят документално тези свои предложения, за да могат да бъдат вкарани в съответните Комисии на НС от него и народните представители на БСП.
Михалевски подкрепи тезата, че пристанищата у нас трябва да имат смесена собственост, както и че трябва да се работи по привличането на товари, като за целта посочи ангажимента, който трябва да имат българските дипломати.
Водачът на листата на БСП се ангажира да прегледа и ревизира концесионните договори на пристанището в Несебър и двата порта в Бургас, защото според него има съмнения за прозрачност и защитаване на определени интереси при отдаването им на концесия.
Кандидатите за народни представители изразиха готовност за разговори със свои колеги за преструктурирането на звената, ръководещи морския бранш у нас. Според Михалевски колкото по-малко са структурите и са по-опростени, толкова по-лесна ще бъде професионалната им работа. |