Владимир Канев подчертава, че когато се прави толкова обществено значимо изследване, екологичните организации, вдигащи врява за екокатастрофи в региона, е трябвало да присъстват на корабите и в лабораториите. За съжаление, обаче, нито един техен представител не се е появил по време на мониторинга, макар че всички са били поканени. Той твърди, че е много лесно да се манипулират хора, които не искат да проучат достатъчно научно един проблем и по този начин те неволно стават изпълнители на икономически или политически поръчки.
Относно петролопровода „Бургас-Александруполис", експертите смятат, че няма никакъв проблем да се изгради проекта в залива, стига да се спазват мерките за безопасност. Разтоварването на буй е за предпочитане, тъй като е много по-изгодно и безопасно, избягва се рисковото копаене за пристанище в залива, споделят експертите. При разтоварване на нефт по този начин, се избягва риска от катастрофа с танкер, защото буйят е лек и подвижен. „Това изглежда по-ниско рисково", категоричен е Владимир Канев. Ако се спазват мерките в строителството на един бъдещ проект, то след неговото завършване, той ще е само в полза на обществото.
„Екология не значи нищо да не правим, напротив - екология значи да развиваме", допълни експертът и посочи за пример едни от най-развитите пристанища в света, съчетали успешно индустрия с екология и туризъм - Сингапур, Дубай, Барселона.