Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Криминални
Институции
Общество
Други
Читателски
Грандиозна мрежа от велоалеи ще свързва Бургас с Поморие, Несебър, Слънчев бряг и Созопол
Автор: Екип Burgas24.bg 12:30 / 07.11.2012Коментари (22)12515
Вчера за първи път бе представено предварително изследване и предложение за изграждане на цялостна мрежа от велоалеи в рамките на Бургас и неговите квартали. Идентифицирани са възможности за реализиране на 35 км. потенциални веломаршрути в централната част на града, 15 км. в периферната част и 10 км. в по-отдалечени райони.

Концепцията е част от мега проекта "Интегриран градски транспорт на Бургас", който е на стойност над 130 млн. лв.
На срещата бяха поканени и присъстваха представители на колоездачни клубове, заинтересовани страни, контролни органи, проектанти и представители на Общината. Сред тях бяха запаленият колоездач Стефан Диомов, членове на "Велоклуб Бургас" и други НПО, младежи от студентските съвети на двата бургаски университета, началникът на Пътна полиция Жельо Танев, зам.-кметът Красимир Стойчев, главният архитект Веселина Илиева, директорът на "Бургасбус" инж. Петко Драгнев, журналисти.

Потенциалните маршрути представиха Руска Бояджиева - координатор по изпълнението на "Интегриран градски транспорт на Бургас", и Стефан Василев от проектантския екип на "Мот Макдоналд".

"Призовавам бургазлии, най-вече тези, които редовно карат велосипед и познават устройството на пътната ни мрежа, да се запознаят със свършеното дотук и да дадат своите предложения за оптимизация. Схемата с потенциалните маршрути е качена в сайта на Общината - достъпна е през банера ИНТЕГРИРАН ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ", каза кметът Димитър Николов, който също присъства на обсъждането. Той даде двуседмичен срок за дискусии и изпращане на предложения до следния адрес: r.boyadzhieva@burgas.bg

След това ще бъде насрочено ново обществено обсъждане на още по-широка основа.

Проектът предвижда подобряване на достъпа и увеличаване възможностите на велосипедистите да се придвижват в градска среда с цел велосипедният да се превърне в алтернатива на другите видове транспорт в рамките на града.

При реализирането му ще бъдат изградени изцяло нови велоалеи, а съществуващите 10 километра ще се интегрират в цялостната система, ще се изградят велостоянки и паркинги за велосипеди.

Предложеният първоначален вариант е с начертани трасета до университетите и до почти всички училища, една с друга са свързани всички части на града. Например "Меден рудник" може да се свърже с центъра, респективно с всички останали райони, чрез велоалея, минаваща западно от бул. "Тодор Александров", по самия бряг на езерото Вая. Алеята до Сарафово пък ще следва в основни линии маршрута на съществуващия релсов път. Трудна за изграждане, според проектантите, е една бъдеща велоалея до квартал Горно Езерово /заради сложния релеф/, но и такава е възможно да се направи на по-късен етап.

Новите велоалеи няма как да бъдат на 100 % сегрегирани и да нямат досег с останалата пътна инфраструктура - заради съвременните проблеми на всеки голям български град, свързани със застрояване, частна собственост, съобразяване с републиканската пътна мрежа и др. Те ще бъдат от няколко типа - на места ще са комбинирани за колела и пешеходци, на други места ще са разчертани върху пътното платно с общото движение. Но местната власт и велосипедното общество в Бургас имат огромното желание и са убедени, че ще бъде постигната голямата цел: да се получи една цялостна мрежа - система от велоалеи, а не отделни отсечки тук и там.

Бургас е първопроходник в тази материя, но неговите нови велоалеи ще бъдат направени така, че да се интегрират в една бъдеща мрежа, свързваща го с Поморие, Несебър и Слънчев бряг на север, и със Созопол на юг. За този проект ще се търсят средства през следващия програмен период за кандидатстване по оперативните програми на ЕС, 2014 - 2020 г.

Междувременно кметът Николов нареди на общинските инспектори от дирекция "Управление при кризи, обществен ред и сигурност" да започнат масови проверки на бургаските колоездачи. Те ще се извършват съвместно с полицейски служители и ще се гледа дали се носят задължителните светлоотразителна жилетка и каска. Първоначално проверяващите ще разясняват защо е нужно това, тъй като хората у нас нямат създаден такъв навик, който често е животоспасяващ. След кратък буферен период обаче ще започне налагането на глоби, така че нека бургазлии се чувстват предупредени.




Още по темата: общо новини по темата: 195
25.04.2017 »
10.04.2017 »
24.02.2017 »
23.02.2017 »
22.02.2017 »
15.02.2017 »
предишна страница [ 1/33 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 12.12.2012 г.
0
 
 
ще е много добре да се случи всичко това аз съм от малкото хора които редовно карам велосипед и ме засяга темата за велоалеите.Искам да дам пример с велоялеята от Меден рудник до Mr.Bricolage направиха я преди 3 г за тези 3 г е в плачевно състояние това лято копаха за да сменят тръбите и още повече я разбиха първо че е калпаво направена а след това копане е още по зле....изобщо велоалеите в Бургас са само да се каже че има такива нито са направени както трябва нито започват от някъде и свършват никъде или както се казва хубава работа ама българска!!!!!изобщо не ме интерсува дали ще правят или няма да правят велоалеи аз пак ще си карам колелото .....
Aнонимен
на 08.11.2012 г.
0
 
 
Каските и жилетките не са задължителни! Ако кметът наистина е казал това, значи не познава законовите норми, касаещи велосипедистите. Необходимите атрибути са: предна бяла светлина, задна червена светлина или светлоотразител, светлоотразители на спиците и звънец, изправни спирачки. Жилетката е задължителна само извън града и то ако е в тъмната част на денонощието или при влошена видимост. Нека първо се ограмотят и после да глобяват! Закон за движение по пътищата Чл. 79. За да участва в движението по пътищата, отворени за обществено ползване, всеки велосипед трябва да има изправни: 1. спирачки; 2. звънец и да няма друг звуков сигнал; 3. устройство за излъчване на бяла или жълта добре различима светлина отпред и червен светлоотразител отзад; допуска се поставянето на устройство за излъчване на червена светлина отзад; 4. бели или жълти светлоотразители или светлоотразяващи елементи отстрани на колелата. Чл. 80. Водаачът на велосипед е длъжен: 1. да ползва светлоотразителна жилетка при управлението му извън населените места, през тъмната част от денонощието и при намалена видимост;
0
 
 
До Созопол велоалея може да се направи веднага,ако има пари разбира се от участъка Крайморие - Созопол -ремонтират старият път и готово.
0
 
 
...Холандия е с поне 50 г пред нас!!! Просто трябва да видим как се прави там и да го приспособим за нашите условия.
Aнонимен
на 07.11.2012 г.
0
 
 
Като ги правят тези велоалеи, да ги осмислят малко повече, а не само да отбиват номера! 80% от тези, които досега са направени са напълно неефективни и неизползваеми, защото или са в тотален конфликт с останалите участници в движението (най-вече пешеходци) или са безумно зигзаобразни и заобикалящи стълбове, дървета и т.н. Ако по една велоалея не може безпрепятствено да се развие висока скорост, без някой да ти пресича пътя през 5 метра или да се налага да заобикаляш стълбове, спирки или дървета, по-добре да я няма! Хубава заглавна снимка сте сложили от Холандия. Щом нашите общинари искат да направят велоалеи, а не знаят как, нека гледат снимки! Иначе е само едно отбиване на номера и прахосване на средства!
+1
 
 
Каските и жилетките трябва да се пожелание. Някой да е виждал на запад всички колоездачи да са зелени или оранжеви?! Когато говорим са МПС, то глобите мерките за сигурност и глобите трябва да са задължителни, защото един лек автомобил, може да причини тежка травма или смърт например. Велосипедиста не може да убие никой и отговаря за собствения си живот, а не и за този на другите хора, така че не могат да те глобят, за това че не се пазиш!
+1
 
 
Ако почнете да глобявате колоездачите не смятам , че ще привлечете повече хора да слязат от колите си. Единственото, което би трябвало да се изисква от колоездачите е да се спазват правилата за движение по пътищата ,а не има ли каска няма ли каска какъв цвят е каската и т.н Ако велоалеите нямат досег до платното за движение и се пресича с него само и единствено на светофар , тогава няма нужда от жилетки и другите глупости, които няма какво да се лъжем ще са с ефекта на пуснатите светлини от автомобилите - ако 2ма карат като бесни със 200 км/ч един срещу друг и 50 фара да си сложат все тая . Култура се иска и манталитет
Коментарите са на публикуващите ги. Burgas24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Бургас:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2022 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Природни стихии
Поскъпване на хранителните продукти
Парламентарни избори 2024
Влизането на България в Шенген
Мобилните оператори вдигат месечните абонаменти
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Бургас и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@burgas24.bg

За реклама:
Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Бургазлии във facebook
RSS за новините
Статистика: