ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Криминални
Институции
Общество
Други
Читателски
Информационна кампания "Вашите права“ тръгва от Бургас | ||||||
| ||||||
До края на лятото екипите на Комисията за защита на потребителите са на терен. "Проверките в туристическите и търговските обекти в курортите по Черноморието още през месец юни. Инспекторите следят за категоризацията на местата за настаняване и на заведенията за хранене и развлечение и за съответствието на предоставяните в тях услуги със степента им на категоризация". Това съобщи Константин Арабаджиев, член на Комисията за защита на потребителите, по време на пресконференцията във връзка с обявяване началото на информационната кампания на Европейския потребителски център. Арабаджиев добави, че проверките ще продължат до края на активния летен сезон. Инспекторите са в готовност да реагират и на сигнали от потребители по повод ползването на туристически услуги или пазаруването от търговската мрежа. "Потребителите все повече знаят правата си и се обръщат към нас за съдействие, когато не са успели да постигнат споразумение с търговец по даден казус", каза още Арабаджиев. Според статистиката на ЕПЦ най-голяма част от жалбите и запитванията, получени в центъра през последните 3 месеца, са свързани с транспорта (закъснели полети, загубен или повреден багаж, проблеми при пътуване с автобус или наем на кола), следвани от оплаквания, породени от покупка на дрехи и обувки. Сред последните успешни случаи, които сме разрешили, е изплащане на обезщетение от 514 евро за повреден куфар при полет от Богота (Колумбия) до София, като за целта работихме съвместно с колегите ни от ЕПЦ Холандия. При завръщането си в България потребителят установява, че чисто новият му куфар е пробит на две места, а текстилният му калъф липсва. След като мъжът ни предостави документ от сервиз, че куфарът не може да бъде поправен, авиокомпанията му изплати неговата пълна цена. Инициативата "Вашите права“ ще се проведе две седмици през юли и август. Ще бъдат разкривани еднодневни информационни щандове на възлови места в центъра или на крайбрежните алеи на по-големи и по-малки градове. Ще отваряме и гишета на пътника на летищата във Варна и Бургас, както и на автогара Юг в Бургас и автогарата във Варна. Целта е да предоставим информационни материали и консултации на български и чужди граждани на място за техните права при пътуване, почивка или пазаруване в ЕС. Информационната кампания на Европейския потребителски център започна на 13 юли от Бургас. Ето къде продължава: 14 юли, летище Бургас, 10 ч 16 юли, автогара Юг в Бургас, 10 ч 17 юли, Приморско, пред Общината, 17 ч 18 юли, Китен, пред Общината, 17 ч 31 юли, Варна, Морската градина, 17 ч 1 август, Варна, пл. "Независимост“, 17 ч 2 август, летище Варна, 10 ч 3 август, автогара Варна, 10 ч 4 август, Балчик, пл. "21 септември“, 17 ч 6 август, Шабла, пред Общината, 17 ч |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Новини от Бургас:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Кошмарно задръстване на магистрала "Тракия", колите са буквално спрели
14:19 / 06.05.2024
Бургас на крачка от успеха в престижен конкурс
12:45 / 06.05.2024
Къща или бебе? Певецът Миро готви изненада
11:50 / 06.05.2024
Голям празник в Бургаско
09:39 / 06.05.2024
Правото на пенсия според различните категории труд
10:09 / 06.05.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета