Той коментира, че сред пристанищата с централна роля освен в Бургас, са още 11 порта в Гърция, Германия и Кипър. "През 2010 г., по времето на управление на кабинета Борисов, присъствах на среща в Брюксел на Предприятие на инфраструктурните комисии, на които се коментира темата за развитие на ТNT-мрежа в Eвропа. Тогава в ЕК бе обсъдена европейската транспортна мрежа да бъде изградена на две нива - централнa до 2030 г. и широкообхватна до 2050 г. С развитието на първия етап ще се поеме основният поток от товари и превози на хора, като в нея влизат само две български пристанища - Бургас и Русе. Ще се насърчи използването на интелигентни транспортни системи, ефективно управление и насърчаване на ориентиран към бъдещето чист транспорт. Всичко това следва основния път в европейската политика за осигуряване на растеж, работни места и конкурентноспособност. Двете нива на мрежата включват всички видове транспорт", допълни бургаският депутат.
Според него пристанище Бургас не е избрано случайно, като за това е повлияло завършването на автомагистрала "Тракия", която представлява директната връзка между столицата и морския град. Предстои и завършването на жп линиите Пловдив - Бургас и Пловдив - София, по които ще могат да бъдат извършвани превози. Два коридора на централната транспортна мрежа ще пресичат територията на страната ни - коридорът "Рейн-Дунав" и коридорът "Ориент/Източно Средиземноморие".
"С избора на пристанище Бургас за приоритетно за страната ще се развие не само довеждащата инфраструктура до него, но и тази вътре в самия порт. Ще се даде тласък на развитие на целия район, който ще се превърне в икономически, транспортен и логистичен център", подчерта Иван Вълков.