Съставените през летния сезон 959 акта, са по-малко от издадените през лятото на 2016 година и това също е едно от доказателствата за ефективността на контролните действия, както и за повишеното спазване на данъчното и осигурително законодателство. От НАП Бургас коментираха, че с насърчаване на доброволното спазване на законите се постигат по-добри резултати, отколкото с репресия и принуда. Данъчните отчетоха декларирани повече приходи, ръст на оборотите, внесени повече данъци и намалена данъчна липса.
Един от приоритетите на приходната администрация е увеличаване дела на доброволността при заплащането на данъчните и осигурителни задължения и в тази посока НАП Бургас отчита положителна тенденция. От началото на годината са събрани 240 милиона лева просрочени задължения, с 32 милиона повече от 2016 г. Близо 80 процента от тях са платени доброволно, без да се достига до използване на крайните мерки, позволени от закона, бе посочено още на брифинга.
Повече от 400 фирми, всяка една от които със задължение над 100 000 лв., са под директното наблюдение на териториалния директор. "Следваме активна комуникационна политика към нашите клиенти и задължени лица с ясно и недвусмислено послание - търсете НАП, винаги може да се достигне до взаимноприемливо решение за разсрочено погасяване на задълженията. Вследствие на това наше поведение имаме влезли в сила повече от 1250 разрешения за неотложни плащания", коментира говорителят на НАП Бургас Христо Узунов.
НАП Бургас е извършил и 92 запора на каси, като общата иззета сума е 94 374 лева. От проведените от началото на годината 190 търга, в бюджета са влезли над един милион лева.
От продажба на имоти, благородни метали и МПС, отнети и конфискувани в полза на държавата, са реализирани над половин милион лева приходи.
На брифинга бе посочено още, че НАП е администрацията, която предлага най-много електронни услуги на своите клиенти. В сферата на обслужването бургаската приходна администрация отчита повишена ефективност, професионализъм и коректно отношение към клиентите. Чрез предлаганото електронно обслужване, на бизнеса са спестени време и средства. Над 60 хиляди лица от региона вече притежават персонален идентификационен код (ПИК) и могат освен всичко останало, и дистанционно да контролират своите работодатели.
В заключение от приходното ведомство в морския град апелираха да се изискват касови бележки, да се упражнява граждански контрол върху търговските обекти и да се възползваме от възможността да се печели чрез Лотарията на НАП.