НАП: Елате при нас само да получите своя ПИК, заявете го дистанционно

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
11:37 / 14.01.2022
995
Клиентите на Националната агенция за приходите, които все още нямат персонален идентификационен код (ПИК), но желаят да го получат, могат да икономисат значително време, а и средства, като спестят едно посещение до офис на НАП. При извънредна епидемична ситуация и наложени противоепидемични мерки, от приходното ведомство в Бургас съветват всеки, които желае да получи ПИК на НАП, да го заяви дистанционно. Това може да стане с обаждане на информационния телефон на приходната агенция 0700 18 700, на имейл: infocenter@nra.bg, както и през системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/), поддържана от Държавна агенция "Електронно управление“. Персоналният код на НАП е безплатен, безсрочен и се издава в посочен в подаденото заявление удобен за клиента офис на Националната агенция за приходите. Получава се лично или с нотариално заверено пълномощно с изричен текст.

Потребителите, които имат персонален идентификационен код (ПИК) от НАП, но са го забравили, могат да го възстановят само с едно обаждане на информационния телефон на приходната агенция 0700 18 700 или 02/98596801 за чужбина, като изберат меню 6 – "Информация с ПИК“, подменю 3 – "Забравен ПИК“. Необходимо условие е клиентът да има достъп и да ползва към момента електронния си адрес, който е заявил при издаването на ПИК. След свързване с Информационния център и след надеждна идентификация, се получава временен ПИК. С него се влиза в е-услугите на НАП, въвежда се и се потвърждава нов код. На имейл адреса си потребителят ще получи линк за активация на въведения от него код, с който ще може да ползва пълния обем електрони услуги, предоставяни от НАП.

С персоналния код на Агенцията могат да се проверяват и дължими местни данъци и такси за над 200 общини в страната.   

"Създали сме необходимата организация и гарантираме, че при дистанционно заявяване, персоналният код ще може да се получи максимално бързо, в рамките най-много на следващия работен ден след подаденото заявление, като клиентът ще бъде уведомен за това и ще му бъде спестено времето за изчакване“, увери директорът на дирекция "Обслужване“ на НАП Бургас Сияна Димитрова.

От териториалната дирекция на Националната агенция за приходите в Бургас напомнят, че клиентите, решили да не използват електронните услуги, а да посетят на място Салона за обслужване, трябва да се съобразяват с въведения контролиран пропускателен режим и да спазват необходимото отстояние. Обслужването се извършва при строго спазване на въведените допълнителни мерки за защита и постоянна дезинфекция на помещенията.


Виж коментарите (0)
Още новини от Новини от Бургас:
Много се строи в Бургас
Иван Звездев ще готви за бургазлии на Летния Никулден
Мъж пострада при катастрофа в Бургас
Бургазлия забеляза нещо съмнително и сигнализира полицията
Зоопаркът в Бургас с разнообразна програма в празничните дни – от...
Облаци и едва 17 градуса за Бургас утре


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).