Читателски
Научният център "ПланетУм", отвори врати, днес и утре ще работи с вход свободен
Автор: Иван Сотиров 10:42 / 30.10.2020Коментари (0)1615
Най-новата бургаска атракция - Научен център "ПланетУм", отвори врати днес. За съжаление, ситуацията не позволи това да се случи с подобаваща весела и емоционална церемония. Но "ПланетУм" е създаден, за да доставя радост и нови знания на хората, не да стои празен. Затова той очаква първите си гости, като в петък и събота входът ще е свободен. Центърът отваря в 10 часа. Работното му време е до 18.30. Почивните дни в зимния период са понеделник и вторник.

В настоящата ситуация на повишени нива на заболеваемост от КОВИД - 19 и други вирусни инфекции, достъпът в Научния център ще е контролиран, за да не се запълва с посетители повече от 30 % от капацитета му. На входа/изхода има дезинфектант, вътре може да се влиза само с маска. Всеки ден в "ПланетУм" ще се извършва двуразова дезинфекция - от 13.30 до 14 часа, когато няма да се допускат посетители, и след 18.30, тоест след края на работния ден.

Научен център "ПланетУм" се помещава в сградата на Морска гара - Бургас. Той е място за малки и големи откриватели, жадни за знание. По забавен начин и в експериментална среда деца и родители ще откриват в Научния център отговори на сложни въпроси и любопитни факти от областта на точните науки, технологиите, подводната археология и астрономията.

"ПланетУм" съдържа три експозиционни зони и 20 образователни инсталации. Голямото човешко пътешествие във времето е представено в три експозиционни зони - "Иновации", "Енергия" и "Откривателство", в които инженерните и природни науки стават по-привлекателни и разбираеми. 20-те образователни инсталации имат за цел да разкрият на посетителите необятния и интересен свят на точните науки, като всяка от тях носи отделно научно съдържание и ще провокира и малки, и големи да изпитат своите знания и умения. Възможност за изнесени уроци по физика, химия и различни експерименти предоставя СТЕМ зоната (Science - Technology - Engineering - Mathematics) в "ПланетУм".

В Научния център най-малките откриватели могат да се превърнат в капитани на подводница в зона за активна игра, която пресъздава морско дъно с много риби и корали. Могат да чуят гласовете на птиците чрез една от инсталациите, или собственоръчно да създадат водовъртеж като прочутия Маелстрьом.

"Новият Научен център е място, където да учиш, докато се забавляваш. Убеден съм, че дори и възрастните ще си припомнят там старите знания, като ги обогатят с нови", каза кметът Димитър Николов.

Партньори в изпълнението на проекта са Министерство на енергетиката и специално зам.-министър Жечо Станков, ДППИ, Пристанище Бургас, "Музейко", компаниите "Шел", "Уудсайд Енерджи", и "Рексол".