ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Криминални
Институции
Общество
Други
Читателски
Областният: Проектите за модернизация на бургаското пристанище не бива да бъдат компрометирани | ||||||
| ||||||
На срещата, която бе предварително обявена не присъства директорът на пристанището Николай Тишев. Относно проекта за "Зоната за обществен достъп" на бургаското пристанище, добил известност в годините назад като проекта "Супер Бургас" Маринов каза, че той е бил промотиран по такъв начин, че да стане необратим. "Защото съпровителните сили срещу него са големи и по- голямата част от тези съпротивителни сили не излизат от голяма част от бургаското общество, а от някакви други интереси, които не смея и не искам да идентифицирам", каза Маринов. Той посочи, че основната цел на срещата днес е да внесе успокоение сред работниците и служителите на бургаското пристанище. "Никой не е правил предложение, не е изисквал и няма намерение да съкращава хората от пристанищния оператор. Никога не е ставало дума за това и никой не го е искал от който и да е борд на директорите. Това го завявам категорично в качеството си на областен управител и в качеството си преди това на изпълнителен директор до март 2012 година на "Зоната за обществен достъп", което беше проектната компания на дружеството", каза Маринов. За да не бъде голословен тъй като по думите на Маринов се спекулира с темата той представи няколко цифри предоставени му от "ДП "Пристанищна инфраструктура". От тях се вижда, че от началото на 2014 година за шестмесечието са постъпили такси от посещения на кораби в "Пристанищна инфраструктура " в размер на 547 хиляди лева. Това са таксите от влезли кораби в Пристанище - Изток, обслужвани от държавния оператор. 208 хиляди лева от тези такси са били начислени за пет от влезлите до момента пасажерски кораби. Останалите 330 хиляди лева такси са от влезлите обслужени 87 товарни кораби. "Това говори за качеството на корабите, които посещават Пристанище - Изток", каза Маринов. Сравнението може да бъде направено лесно. Освен това пристанищния оператор, съгласно приета тарифа, получава и по 6 евро на обслужен пътник от крузните кораби. Ако се приеме, че две хиляди души от круизните кораби са слезли на брега и се сметне по тарифата може да се види какви са приходите и там. "Според статистиката на "Медкруиз", за да има причина и да слязат тези хора на пристанището трябва да има контактна зона, която в Бургас е наречена "зона за обществен достъп", която в момента не съществува и не функционира", каза областният управител. По думите му причината, поради която пасажерите да посещават бургаското пристанище все още не съществува в пълнота. Има в момента е реализирана частично Морска гара. В Подборния устройствен план приет от Министерство на регионалното развитие през 2011 година е предвидено международния трафик да обслужва по 150 хиляди пътника годишно, което означава че около 75 пасажери годишно трябва да пристигат в Бургас. До тогава международната морска гара трябва да е реализирана в пълния й вариант, да има съпътстваща инфраструктура и достъп. Източник: Радио "Фокус" |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Новини от Бургас:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
И много риба по морето е проблем
09:51 / 28.04.2024
Лековитият извор, за който от векове се носят легенди
09:07 / 27.04.2024
Изтеглят от пазара опасен сладолед
18:06 / 27.04.2024
Нови проблеми по българските плажове, летният сезон блокиран?
13:11 / 28.04.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета