
ЗАРЕЖДАНЕ...
Омбудсманът на Бургас: В недостатъчна степен познаваме правата си | ||||||
| ||||||
Той допълни, че от началото 2016 г. също има подадени жалби, свързани с монополните дружества. "Друга жалба от тази година е свързана със сериозното разминаване между начислената вода за водата за ползване на битови нужди. Гражданката твърди, че инкасаторката й начислява далеч по-високи суми, отколкото реално отчита нейният водомер, докато аналогичните количества, които се отчитат във ВиК са коренно различни", даде пример Атанасов. Според него голям проблем са жалбите за прекомерно високите такси, които се налагат в изпълнителните дела и в делата на т.нар. колекторни фирми, които събират дължимите суми. "Преди два дни гражданка дойде и ми показа, че дължи по главница за теглен кредит 240 лв., а само "юридическо-консултантската" услуга е 300 лв. Създадени са условия и нормативна база, която позволява на тази категория колекторни фирми, да начисляват изключително високи суми, които несъответстват нито на степента, нито на сложността, които се предприемат. Това са рутинни действия, да се изпрати едно писмо", уточни той. Според него е необходимо да има по-настойчива позиция на гражданите, за да може институциите да работят за тях. |
тел.: 0886 49 49 24
novini@burgas24.bg