След това е избран подходящ модел, които е бил префасониран от фирмата, отговаряща за пътната поддръжка на териториалната дирекция, и е започнало поетапно подменяне.
"Подменяме първоначално на главните транспортни артерии, където трафикът е доста по-интензивен и при доказана ефективност ще продължим с подмяната и по второстепенната улична мрежа", обясни Манолова.
Новите капаци вървят заедно с основата на шахтата, асфалтират се, имат заключващ механизъм и са заварени от задната страна с нещо като панти, за да не могат да се вадят от пръстена, разясни тя.
"За момента резултатът е по-добър. Като монтаж по-добре прилягат на уличното плътно и не създават допълнителен дискомфорт на шофьорите. Такива има монтирани по ул. "Индустриална" и "Чаталджа". Здрави са и не се чупят , когато върху тях минават големи коли и малко или много по-трудно се крадат", обясни Манолова.
По нейните думи, се крадат не само метални капаци на шахти. Липсата на капаци създава сериозни предпоставки за инциденти, а от друга страна отпадъци влизат в канализационната система и я запушват и затлачват. Общината влага сериозни средства за възстановяването на капаците на шахти.
"Опитваме се да ги възстановяваме, но има места, на които продължават да липсват такива отоци. Опитваме се, но не можем да насмогнем на темповете на отнемане и на чупене", посочи Манолова.
Източник: Радио "Фокус"