Отново по сигнал е изискана и информация от общинската администрация в Несебър. В кратък срок от там трябва да изпратят данни за длъжностните лица осъществяващи приемането и обработката на документи, самите заявления и документи представени от регистрираните лица и всички други доказателства за легитимност на процедурата.
Съгласно българското законодателство адресната регистрация се извършва от кмета на общината или кметството, както и от определени от тях служители. За да бъде една адресна регистрация законна, желаещите да получат адрес следва да представят документ за собственост или такъв, доказващ ползването на имот, както и писмено съгласие на собственика.
"Областният управител има правомощия съгласно Закона за гражданската регистрация, които до този момент не са упражнявани. Започваме проверки първо по постъпилите сигнали, а след това и в останалите общини. Целта ми е от една страна да синхронизираме действията на всички, които следва да осъществяват контрол върху този процес, от друга да проверим спазват ли правилата лицата, които извършват регистрациите. Това, което започваме сега ще се превърне в системен контрол от наша страна."- коментира Чолаков.