Вагоните и локомотивите на „БДЖ" ЕАД са над 25 годишни. Физически и морално паркът е остарял драстично. От наличните 1 337 вагона 65% са произведени преди повече от 20 год. Като амортизация това е пределна възраст и това на практика ги превръща в подвижни ковчези
Налице са условията за тежка катастрофа със стотици човешки жертви, смята зам. председателят на парламентарната комисия по транспорт и съобщения Румен Ангелов.
Като член на комисията, която раследва пожара край Кардам депутатът обвинява парламентарното мнозинство в прикриване и замитане на следите от катастрофата, която взе 9 човешки жертви.
Управниците не желаят да стане ясно действителното икономическо състояние на БДЖ, защото тогава ще стане известно как в железниците се наливат стотици милиони лева субсидии, но те се изразходват непрофесионално, управлението на структурата е некомпетентно и са налице политически и икономически интереси, както и условия за дългосрочно източване на най-голямото държавно предприятие в България.
Правителството не може и не иска да се справи с проблемите в железниците. Липсва им компетентност, смелост и воля за създаване на ясна програма, която или да стабилизира БДЖ или да бъдат предприети спешни мерки за частична приватизация от стратегически инвеститори, които проявяват интерес.
Крайно време е да бъде поета политическа отговорност и премиерът да се намеси в полза на здравето и живота на българските граждани - смята Румен Ангелов.