Съвременните монобуйове, които се предлагат да се използват в проекта „Бургас-Александруполис", доказват, че не са по-рискови от разтоварване на нефт на пристанище. В сега съществуващото пристанище „Росенец" могат да влизат кораби с тонаж до 50 - 70 хил. тона нефт и това ще направи проекта неренталбилен. Това каза Стефан Гунчев, председател на борда на директорите на „Проектна компания Нефтопровод Бургас - Александруполис-БГ" АД. За да се използва пристанището, трябва да се издълбаят около 30 млн. куб. метра земя. При монобуйовете има такова развитие, че системата изключва допускането на грешка, беше категоричен Гунчев. Монобуй работи вече в Констанца.
Избирането на трасе за преминаване на петролопровода ще стане при следващото събиране на Националния експертен съвет по проекта, което ще стане през юни-юли месец.
Той каза, че до 2010 година трябва да започне строеж на проекта, като дотогава трябва да има Оценка на въздействието върху околната среда от страна на петролопровода.
Източник: агенция "Фокус"