 © |  | Удължаване на срока за доработване на доклада за оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) вероятно ще поиска Международната проектна компания натоварена с проекта Бургас-Александруполис. До това може да се стигне, ако компанията получи и забележка от Министерството на транспорта.Данните яха оповестени по преве на провеждащият се в Ахелой Първи международен конгрес "Интеграция и устойчиво развитие на Черноморския регион".Докладът бе върнат на 9 ноември от Министерството на околната среда и водите , което даде на фирмата- възложител срок от два месеца за доработване и отстраняване на пропуските.Мотивите- в документацията по ОВОС не са разгледани равностойно двете алтернативи за претоварване на нефта.Основно е разгледан вариантът "буй, а другият възможен-на "кей" е застъпен в недостатъчна степен, смята еко-министерството.
Според изпълнителният директор на Транс-Балкан-Пайплайн Владислав Емилянов обаче за тях са приемливи са и двата варианта. "Искаме да изберем по-екологичния и безопасния.Не искаме да говорим кой е по-скъп или по-икономически привлекателен за нас". Той допълни, че ще се съобразят с експертните мнения на всички заинтересовани институции в България при доработването на доклада за ОСОВ. Като уточни, че става дума и за Правителство, и за ресорните министерства, екологични организации, гражданите.Заради това от проектната компания не изключват варианта да искат удължаване на срока за работа, което според тях ще доведе до качествено допълнение на доклада.
Друг мотив за връщането на Доклада за ОВС за доработване бе и становището на МОСВ, че в документацията нямало категорична оценка как конкретно би се отразил един разлив на риболова, мидените ферми, туристическата и развлекателната индустрия.
От компанията за пръв оповестиха и финансови параметри извън сумата от 30 млн долара за транзитиране на нефт. Според изчисленията им за 20 години работа "Бургас-Александруполис" ще остави над 2 млрд долара в България. Емилянов уточни, че те ще дойдат от заплащане на ползвана електроенергия, която ще донесе повече от 1 млрд, за наем на плавателните съдове, не говорим да танкерите, а за спомагателни съдове, които ще се наемат от Бургас ще платим още над 1 млрд долара.
Отделно икономическа полза за региона щяло да има от разкриването на нови работни места, както и от разходите свързани обезпечаването на обслужващите дейности на петролопровода- изхранване на екипажи, работни облекла. |